18. JUN 2011

Zdravé chudnutie časť 5: Cvičte a hýbte sa!

Tinka

Tí, ktorí ste sledovali náš seriál o zdravom chudnutí zrejme viete, že nám doteraz chýbali informácie o pohybe a cvičení. Bez toho naozaj neschudnete. Nech vám hovorí kto čo chce.

A sme skoro vo finále! Telo máme naštartované k zmene zdravo uvažovať, jesť a dodržiavať pitný režim. Pridajme k tomu ešte pohyb a tešme sa z vytúženého výsledku a skvelého pocitu.

Tak teda poďme nato.

Prečo je pohyb pre naše telo dôležitý?

Naše telo potrebuje pre dobré fungovanie pravidelný pohyb a to hneď z viacerých dôvodov:

  • podstatou ľudského tela je využívanie svalovej sily a fyzickej aktivity,
  • pohyb spolu so zdravou životosprávou je tou najlepšou cestou pre zachovanie zdravia,
  • pohyb = udržanie si dobrej výkonnosti, odolnosti, otužilosti,
  • upevňuje naše zdravie,
  • pomáha proti stresu,
  • spomaľuje starnutie,
  • dáva nám viac energie a sebadôvery,
  • kto pravidelne športuje máva lepšiu náladu to majú na starosti endorfíny, tzv. hormóny šťastia, ktoré telo pri športe vytvára
  • športom bojujeme proti nadváhe – udržujeme si hmotnosť pod kontrolou.

 

Naopak, kto sa nepohybuje ten slabne a vytvára svojmu telu podmienky pre vznik rôznych chorôb a funkčných porúch.

Najdôležitejšie je teda začať! Začať sa hýbať, začať športovať!!!

Na začiatok skúste do svojho denného režimu zaradiť viac pohybu ako napríklad:

  • snažte sa čo najviac chodiť pešo – nepoužívajte výťah, pohyblivé schody,
  • prechádzky na čerstvom vzduchu,
  • zrýchľujte tempo chôdze,
  • zatancujte si,
  • pozeranie televízie môžete spojiť s posilňovacím cvičením

 

    Postupne si nájdite pohybovú aktivitu, ktorá vás baví, možností je veľmi veľa. Viac o pohybe si môžete prečítať aj v článku Hýbte sa bez veľkej námahy!

    Ak chcete schudnúť, spáľte viac kalórii než príjmete

        Pre ešťe väčšiu motiváciu k rozhýbaniu Vášho tela uvádzame, koľko kalórii spálite pri jednotlivých pohybových aktivitách za jednu hodinu:

        • plávanie - 1890 kJ,
        • beh - 2118 kJ,
        • bicyklovanie - 1360 kJ,
        • tenis - 1464 kJ,
        • svižná chôdza – 1260 kJ,
        • aerobic – 800 až 1000 kJ

         

        Pokiaľ chcete schudnúť, musíte spáliť viacej kalórií než skonzumujete. Vaša kľudová miera metabolizmu (RMR) je počet kalórií, ktoré Vaše telo spáli v kľude za 24 hodín. Pokiaľ chcete zhodiť prebytočné kilá, musíte zvýšiť svoje RMR a znížiť príjem kalórií, a to napríklad takto:

        1. Obmedzte príjem kalórií - jedzte každý deň menej kalórií než je vaše RMR a každý mesiac schudnete.

        2. Cvičte - spáľte niekoľko sto extra kalórií denne vašou obľúbenou pohybovou aktivitou a vďaka tomu schudnete rýchlejšie.

        3. Posilňujte - zvýšte svoju svalovú hmotu pomocou posilňovania, čím zrýchlite metabolizmus a spálite denne ešte viac kalórií. Na každých 5 kg svalstva, ktoré získate, sa vaše RMR zvýši o 140.

        Zaujalo Vás niektoré z ponúkaných druhov cvičení, chcete sa dozvedieť kedy, kde a ako si môžete zacvičiť aj Vy? Nech sa páči Cvičte.sk Vám na svojej stránke ponúka tú najpestrejšiu škálu pohybových aktivít. A nie len to, radi s Vami prediskutujeme akékoľvek otázky ohľadom správneho výberu šitého na Vašu mieru.

        Odmenou Vám bude nenahraditeľný pocit z dobre odvedenej práce, čo sa prejaví tak na Vašom zdraví, ako aj kráse.

        Športu zdar!


        DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

        Diskusia k článku - Zdravé chudnutie časť 5: Cvičte a hýbte sa!

        Nový príspevok

        Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

         
        Chudnutie

         

        Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

        Jednoznačne diéty
        Zdravé stravovanie
        Pravidelné cvičenie
        Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

        Celkom hlasovalo: 685
        Archív ankiet

        Odber newsletterov
        Tip pre redakciu
        Poslať článok

        Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.