BLOG: Viete si poradiť, keď zhrešíte pri chudnutí?

Snažíte sa stravovať zdravo a fit, ale aj tak vás prepadnú dni, kedy zhrešíte? 

Jana Simkovicova_Pekac
22. OKT 2018

To, že úprava stravy tvorí pri chudnutí 70 % úspechu je fakt. Čo som od začiatku nechcela a nikdy neodporúčam je siahať na akúkoľvek diétu. Je to najjednoduchšie, ale podľa mňa vždy najhoršie riešenie. Náročné na psychiku, čo neprospieva žiadnej žene, o to viac matke na materskej, ktorá bojuje s mnohými inými a novými vecami, ktoré jej s príchodom dieťaťa vpálili do života. Navyše diéta nie je trvalé riešenie. Vždy len dočasné. Nezmení vám spôsob života k lepšiemu tak, aby ste boli spokojné a šťastné. Preto nechudnite, ale začnite žiť zdravý životný štýl.

caj

Cesta od chudnutiu k trvalej zmene, kedy sa cítite dobre zvykne byť aj kľukatá, aj nepríjemná. Jednej to ide rýchlejšie a ľahšie, iná sa zas vytrápi do zbláznenia. Záleži od povahy, genetiky a mnoho iných faktorov, ktoré na nás vplývajú. Napríklad aj od toho, akú podporu máte od partnera. Či vám túto cestu uľahčí svojou pomocou pri deťoch, či domácnosti, aby ste sa vy mohli sústrediť viac na seba. Áno, spravodlivosť v tejto téme neexistuje. To som zistila už na strednej škole, keď niektoré spolužiačky ostali štíhle ako prúty. A niektoré z nás sa vplyvom hormónov začali chtiacť či nechtiacť zaobaľovať. Ale vždy je to na nás. A vždy platí, keď niečo veľmi chceš, tak to ide a možeš veci zmeniť. 

Tá moja cesta za zdravým stravovaním bola plná omylov a trvala dlhšie. Tiež ma postrehlo pár vecí, s ktorými som nepočítala. Najprv ma vykoľajili a rozčúlili, avšak neskôr som pochopila, že sú akousi súčasťou veľkej zmeny. A sú prirodzené, preto ich treba prijať a ísť ďalej. O niektorých píšem. Nižšie. Našli ste sa tam aj vy?

Teória vyrovnávania - keď sa prejete, na druhý deň vyrovnajte

Nové návyky sa budujú postupne a vždy to trvá určitý čas. Prvé návyky, kedy sa už reálne začínajú vrývať do nášho mozgu sa tvoria zhruba po 21 dňoch. Preto je úplne normálne, ak zhrešíte. Ak sa vám stane, že sa prejete, či zjete viac než skutočne potrebujete, nevadí. Stáva sa to všetkým. Neprepadnite hneď výčitkám a zúfalstvu. Dôležitejšie je vstať a ísť ďalej. Mne čo pomáha je, že ak aj mám viac kalorický deň než zvyčajne, lebo aj ja chodím na svadby, či oslavy, nasledujúci deň si dám striedmy. Takže si naservírujem denné menu tak, aby bolo ľahšie, plné zeleniny a v ten deň určite idem cvičiť. Rozhodne neostávam v tom "prejedacom móde" ďalšie dni. Od toho je už len krôčik opäť padnúť k starým streotypom. Nie, treba nastoliť rovnováhu, a vtedy človek nepriberá, aj keď trošku zhreší. Rovnica chudnutia je jednoduchá a nepustí. Aj udržania si hmotnosti. Výdaj musí prevýšiť príjem. 

Jana Simkovicova

Sladké je povolené, vyberaj si však kvalitu

Všetci máme radi sladké, a je to v poriadku. Život si treba občas osladiť. Ale zabudnite už na kremeše plné stužených tukov, či keksy z obchodov, v ktorých je všetko len nič užitočné pre naše telo. Zdravý životný štýl neznamená, že sa zriekame sladkých jedál a rôznych pochutín. Len si to zdravé jedlo pripravíme vo verzii, ktorá je síce sladká, ale aj výživná. Hlavne pri takýchto jedlách ide o kvalitné potraviny, ktoré sú jeho súčasťou. Napríklad cottage palacinky. Povedali by ste, že z cottage syra sa dajú pripraviť chutné palacinky? Cesto je jemné a chutné, pritom výživne a nie veľmi kalorické. Keď si ich natriete domácim lekvárom alebo orechovým maslom, verte mi, že v svojom jedálničku nič nepokazíte. Samozrejme, že si doprajte maximálne dva kusy a nie navečer. Zase, aj to, čo je zdravé má svoje kalórie. Ak by ste ich chceli, vyskúšajte recept na fit cottage palacinky

Fit recept: Cottage palacinky

Keď už večer zobkať, tak menej kalorické

Asi najväčší zlozvyk, ktorí ľudia pri chudnutí riešia, je večerné zobkanie. Tu oriešky, tam čokoláda, alebo vyplienia chladničku pred spaním. Takto kilá dole nikdy nepôjdu. Ak to zo začiatku inak nejde, zvoľ si také potraviny, ktoré až tak neuškodia. Napríkad kaleráb namiesto čipsov. Ak už oriešky, tak nie pražené a solené. Alebo si daj jogurt, samozrejme neochutený. A keď nič nepomáha, choď radšej spať. Po čase sa toho zlozvyku zbavíš. Tak ako všetkých. 

Ak sa už snažíte jesť zdravo, alebo chcete schudnúť, neznamená to, že musíte žiť v extréme. Počítať kalórie, či už nikdy nepozrieť na cukor. Dopriať si môžete všetko, ale s mierou. Dôležitá je aj kvalita potravín. Preto sme pre vás pripravili knihu Nabitá kuchárka, v ktorej nájdete zdravé ale zároveň aj fit recepty. Pripravené z kvalitných a dnes bežne dostupných potravín. Jedna celá kapitola je venovaná aj dezertom, ale v takej úprave, aby vás po nich výčitky neprizabili. Nakoniec aj recept Cottage palacinky pochádza z knihy Nabitá kuchárka.

Banner_Nabita kucharka_600x300px


Autor článku

Janašlm

Jana Šimkovičová

Píšem o tom, čo práve zažívam, a je toho veľa! Všetko sa v mojom živote točí okolo zdravého životného štýlu. Mám taký cieľ, a myslím, že reálny. Žiť spokojný, vyrovnaný a pohodový život. Ak to máte podobne, tak vás môžem na jeho ceste sprevádzať.

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - BLOG: Viete si poradiť, keď zhrešíte pri chudnutí?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1402
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.