4. DEC 2014

Food blogerka Natália Spišiaková: Učarovala jej zdravá kuchyňa i beh

Mirka

Túžite skoncovať s cukrom a bielym pečivom? Natália poradí, ako na to. Okrem toho prezradí i zoznam top 5 potravín, ktoré by nemali vo vašom jedálničku chýbať.

Mnohí z nás nie sú so sebou spokojní. Niektorí to jednoducho hodia za hlavu a žijú si naďalej vo svojej zóne komfortu. Iných to naštartuje k pozitívnej zmene a nenechajú sa len tak odradiť.

Aj na začiatku Natáliinej zmeny bol silný vnútorný pocit, že je čas na zmenu životného štýlu. Definitívne rozhodnutie prišlo po druhom dieťati. Rozhodla sa teda radikálne, naraz a so všetkým, čo k tomu patrí. Zvolila si cvičenie vo fitness centre a spolu s osobným trénerom sa zamerala na posilňovanie a zdravé stravovanie. Postupne prestala jesť cukor, pečivo, prílohy a k posilňovaniu pridala beh. Výsledok na seba nenechal dlho čakať. Po 2 mesiacoch sa ukázali výsledky, vzrástla kondícia, pribudla energia a kilá išli dolu. Plná motivácie sa rozhodla občas uverejňovať jedlá, ktoré jej pomáhajú udržiavať sa v kondícii. Keď zistila pozitívne reakcie okolia, rozhodla sa jedlá zverejňovať na svojej wevb stránke. Tak sa zrodila úspešná stránka a dnes už značka www.zdravienatanieri.sk

Ako dať stop sladkostiam a bielemu pečivu?

Jedným z prvých krokov, ktoré musí človek urobiť, ak chce žiť zdravšie a schudnúť, je vylúčiť cukor, biele pečivo, ideálne aj múku a naučiť sa jesť bez príloh. Základom zmeny je samotné rozhodnutie, ktoré treba podporiť dostatočnou motiváciou a odhodlaním. „Mňa osobne viedla zvedavosť, či dokážem zmeniť svoje telo na nepoznanie. Bola som presvedčená, že teraz je ten správny čas. Keď som videla prvé výsledky svojej snahy v podobe ubúdajúcich kíl a pribúdajúcej energie, nesmierne ma to bavilo. Rozhodne veľkým motivačným prvkom bola moja stránka, na ktorej som uverejňovala recepty a kde ma ľudia podporovali a dodnes podporujú. Nabilo a nabíja ma to neskutočnou energiou,“ spomína Natália. O nejaký čas sa rozhodla urobiť si kurz výživovej poradkyne.

A čo radí svojim klientom, keď chcú schudnúť? „V prvom rade je nevyhnutné vylúčiť rafinované cukry. Súčasná obezita je totiž doslova sacharidovou obezitou. Dnes už máme bohatú ponuku sladidiel s nízkym glykemickým indexom, ktoré dokážu plnohodnotne nahradiť rafinovaný cukor. Samozrejme, ideálne by bolo úplne prestať používať sladidlá, ale aj prvý krôčik, v podobe správneho výberu, je cesta vpred,“ radí Natália Spišiaková.

Výživová poradkyňa miluje nielen zdravú stavu, ale aj beh

Podobne, ako mnohí z nás, aj Natália s behom niekoľkokrát začala a rýchlo skončila. Pozitívny vzťah k behaniu si vypestovala postupne, so zníženou váhou jej beh prinášal úplne iný rozmer. Zamilovala si ho natoľko, že už má za sebou niekoľko polmaratónov s veľmi slušnými výsledkami. V tréningovom režime behá a aj chodí do posilňovne. „Behám 2-krát týždenne 10-15 kilometrov a 2 razy do týždňa idem do fitcentra,“ prezrádza odborníčka na výživu.

V jedálničku preferuje listovú zeleninu

Bez ktorej potraviny si Natália nevie predstaviť svoj deň? Možno vás odpoveď prekvapí, ale je to listová zelenina. Miluje špenátové a kelové listy, rukolu a poľný šalát, mätu, bazalku, žihľavové a púpavové listy, mangold, hlávkový, ľadový šalát i čakanku. „Listovú zeleninu mám dvakrát denne. V doobedňajších hodinách ju preferuje zmixovanú vo vysokootáčkovom mixéri, pretože to je najideálnejší spôsob úpravy z hľadiska vstrebateľnosti živín. No a potom si denne doprajem chutný čerstvý šalát. Niektoré super recepty na chutné šaláty si môžete pozrieť na mojej stránke,“ hovorí Natália.

TOP 5 Natáliiných potravín

Ak sa chcete stravovať zdravo, je potrebné z jedálneho lístka mnohé potraviny vylúčiť a, naopak, nebáť sa niektoré menej známe do stravovacieho plánu pridať. Na ktoré  z nich nedá Natália dopustiť?

1. Maslo ghee

Maslo ghee kúpite v špecializovaných obchodoch, alebo si ho môžete pripraviť aj doma. Je výnimočné tým, že neobsahuje cholesterol, je vhodné na tepelnú úpravu, má intenzívnu maslovú chuť a je vhodné aj pre alergikov.

2. Kokosový olej

Natália preferuje v jedálničku rastlinné tuky, pretože sú pre ľudský organizmus ľahšie stráviteľné. Za studena lisovaný panenský kokosový olej obsahuje dôležité nasýtené tuky, ktoré poskytujú vynikajúci zdroj energie. Skvelo pôsobí aj v kozmetike a to ako účinný krém pre všetky typy pokožky bez vedľajších účinkov. Obsahuje asi 50% kyseliny laurovej, ktorá pomáha pri prevencii rôznych ochorení srdca a tiež pomáha udržiavať imunitu organizmu.

3. Chia semiačka

Chia semiačka sú zdrojom mnohých prospešných látok, hlavne omega-3 mastných kyselín. „Z chia sa dajú robiť neskutočné recepty, pudingy, pridať ich do jogurtu či kokosového mlieka. Obsahujú veľa bielkovín a sú dobré aj pre športovcov. Po cvičení zregenerujú a pred ním dodajú energiu,“ prezrádza Natália Spišiaková.

4. Himalájska soľ

Ak milujete slané chute, skúste namiesto klasickej soli používať himalájsku soľ. „Táto soľ je ručne ťažená, umývaná a sušená na slnku, bez akýchkoľvek prímesí, či prípravkov na udržiavanie sypkosti,“ hovorí Natália.

5. Kakaové bôby

Päticu top potravín od Natálie uzatvárajú kakaové bôby. Využíva ich vo viacerých jedlách a napríklad hneď ráno ich pomelie v mlynčeku na kávu a posype nimi kašu. Sú jedným z TOP zdrojov antioxidantov. 

Odporúčame prečítať: Vymeňte klasické maslo za ghee. Je zdravšie a vhodné aj pre alergikov

Odporúčame prečítať: Chia semiačka obnovujú svalovú hmotu po tréningu


Natália Spišiaková 1
Natália Spišiaková 2
Natália Spišiaková 3
3 fotografie >>
Skryť
Natália Spišiaková 1
Natália Spišiaková 2
Natália Spišiaková 3
DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Food blogerka Natália Spišiaková: Učarovala jej zdravá kuchyňa i beh

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.