11. JUL 2017

Hanbíte sa cvičiť pred ľuďmi?

Ak sa hanbíte cvičiť pred ľuďmi, určite by ste nemali cvičenie zavesiť na klinec. Najjednoduchším spôsobom, ako s tým bojovať, je samozrejme cvičiť sám doma. Ale pri takomto spôsobe cvičenie veľakrát prichádzate o motiváciu po dvoch troch tréningoch. Ako teda bojovať s hanblivosťou?

V prvom rade si treba uvedomiť, že každý raz začínal. Preto je dôležité sústrediť sa na seba a na svoje ciele a snažiť sa nevšímať si ľudí naokolo a nenechať sa zbytočne premotivovať.

A teraz praktické rady, ktoré vám zaručene pomôžu získať istotu v posilňovni:

Učte sa od skúsených

Jednou z možností je poprosiť o rady skúsenejšieho kamaráta, ktorý už nejaké tie roky v posilňovni strávil. Druhou možnosťou je zaplatiť si pár hodín u osobného trénera, ktorý vás naučí správnemu držaniu tela, dýchaniu a predvedie vám správnu techniku základných cvikov.

Naučte sa spájať svaly s mysľou

Vďaka tomu sa naučíte preciťovať každý sval. Nebudete potrebovať cvičiť s veľkými váhami a pritom výsledky budú oveľa výraznejšie, ako pri chaotickom zdvíhaní veľkých váh. Učte sa vždy, keď sa dá. Čím viacej informácií budete mať v hlave a budete ich vedieť využiť v praxi, tým silnejšie budete mať sebavedomie. Veď nie je lepšie namiesto čakania na obsadený stroj 5-6 minút, poznať x variácií cvikov na precvičenie daného svalu?

Výsledky sa nedostavia hneď, ale dostavia sa

Ak sa výsledky nebudú dostavovať ani po dlhšej dobe, nenechajte sebavedomie padnúť. Síce robíte niekde chybu, ale tú treba nájsť a napraviť ju. Chýb môže byť viacero: nesprávne stravovanie, pretrénovanie, dlhé prestávky medzi sériami, krátke prestávky medzi sériami, používanie veľkých záťaží, používanie malých záťaží... Pre tento prípad je veľmi vhodné si tréningy zapisovať a v prípade problémov môžete hľadať a skúšať rôzne variácie, ktoré môžu byť pre vás úspešnejšie. V praxi bohužiaľ platí, že neexistuje tréning, ktorý by bol 100%-ne účinný pre každého, a preto treba skúšať.

Nájdite si sparing partnera

Toto je podľa mňa najlepšia možná voľba. V takomto prípade sa vám už nemôže stať, že by ste nešli cvičiť, kvôli „únave“ (TV, internet a pod.). Ak totiž ide cvičiť sparing, predsa mu nedám košom. Ďalšou veľkou výhodou je vzájomná motivácia počas cvičenia. Keď už dal on desať opakovaní, musím to dokázať aj ja. :-) Jednoducho kamarát, kľudne aj kamarátka vás môže len a len motivovať a tým aj zvyšovať sebavedomie. Treba si však dávať pozor na takých tých zhovorčivých, to si treba vydiskutovať ešte pred cvičením – rozprávanie do posilňovne nepatrí, tam sa chodí cvičiť.

Zdroj ilustračnej fotky: Pexels, CC0


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Hanbíte sa cvičiť pred ľuďmi?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 911
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.