16. APR 2015

Hroznový cukor ako rýchly zdroj energie pri tréningu?

Mirka

Hroznový cukor je pohotovým zdrojom energie, ktorý má schopnosť dostať sa za krátky čas do celého tela. 

Hroznový cukor, teda glukóza, predstavuje rýchly zdroj energie hlavne pre športovcov, ale aj fyzicky či psychicky ťažko pracujúcich ľudí. Využíva sa aj ako forma energie pre starších ľudí a  tých, ktorí trpia nechutenstvom.

Hroznový cukor možno využiť aj ako sladidlo namiesto repného cukru. Hodí sa na osladenie ovocných kokteilov, miešaných nápojov, pečiva, kávy, čaju, ale aj na sterilizáciu ovocia. Treba si však uvedomiť, že je menej sladký ako repný cukor. Patrí do kategórie rýchlych sacharidov a je kalorický. Sto gramov poskytne energiu v podobe 400 kalórií. To znamená, že jeho užívanie treba zvážiť. Ak prijmeme veľa glukózy, nespotrebovaná sa v tele ukladá ako glykogén a ten sa mení na podkožný tuk.

Odporúčame: Das gesunde Plus hroznový cukor s 10 vitamínmi a malinovou príchuťou, 44 g, výživový doplnok bez obsahu gluténu a laktózy. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm hroznovy cukor

Snáď najviac hroznový cukor oceňujú športujúci ľudia, pretože pozitívom glukózy je, že sa okamžite dostáva do krvi alebo, ako je spomenuté vyššie, ukladá sa vo svaloch a pečeni v podobe glykogénu. Keď je organizmus vysilený, nakopne ho k výkonu, čo je na nezaplatenie napríklad na športových pretekoch a vytrvalostných súťažiach. Jeho veľkým plusom je, že nezaťažuje tráviaci trakt, pretože sa skladá iba z jednej molekuly, a teda nie je potrebné štiepenie na jednoduchšie formy. Obvyklá denná dávka glukózy sa pohybuje okolo 20-40 gramov, ale v niektorých prípadoch sa užívajú aj zvýšené dávky.

Odporúčame:Das gesunde Plus hroznový cukor obohatený 10 vitamínmi, 500 g. Zakúpite v sieti dm drogerie markt. 

dm hroznovy cukor

Ako užívať hroznový cukor?

Hroznový cukor sa zvyčajne užíva pred záťažou, ale aj po nej. Je to individuálne. Často sa kombinuje napríklad s kreatínom, ktorý podporuje zásobovanie svalov  energiou. „Hroznový cukor pri športovaní je dobré využívať pri dlhodobejších kardio výkonoch, keď športovec vykonáva danú činnosť minimálne 45 minút,“ vysvetľuje výživový poradca Libor Javro. Následne je dôležité správne načasovanie. „Glukózu je vhodné konzumovať približne 20 minút pred športovaním alebo po 60-tich minútach cvičenia s tým, že bude trvať ešte ďalších minimálne 45 minút,“ radí výživový poradca.

Odporúčame prečítať: Nutričná príprava na polmaratón

Spracované v spolupráci s výživovým poradcom Ing. Liborom Javrom z www.vyzivovestudio.sk

Zdroj foto: adidas

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Hroznový cukor ako rýchly zdroj energie pri tréningu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.