12. AUG 2014

Keď kĺby pri cvičení bolia ALEBO čo robiť, aby sa tak nestalo

Predstavte si vaše telo ako stroj a jeho kĺby sú ložiskami. Ak bezchybne pracujú, môžete trénovať, v opačnom prípade sa môžete na ťažké váhy iba pozerať.

Najlepším nástrojom, ako predchádzať bolesti kĺbov, vždy zostane správna technika cvičenia a dostatočné rozcvičenie pred tréningom. Samozrejmosťou je aj vyvážená strava bohatá na vitamíny a minerály. Avšak aj naše kĺby majú určitý „dátum spotreby“, keď im už základné zložky, nachádzajúce sa v obyčajnej strave, na dostatočnú regeneráciu nestačia a vtedy prídu na rad doplnky, ktoré zabezpečia zmiernenie ťažkostí s kĺbmi.

Glukosamín

Ide o najznámejší kĺbový doplnok na trhu. Telo ho potrebuje na to, aby dokázalo produkovať molekuly pod označením glykosaminglykány, ktoré sa nachádzajú v ľudskej chrupavke. Glukosamín zmierňuje bolesti pri osteoporóze, čo znamená, že môže pomáhať aj pri opotrebení kĺbov, ktorým môžu byť postihnutí športovci. Tento doplnok nie je vhodný pre diabetikov a vyhýbať by sa mu mali aj ľudia alergickí na kôrovce.

Rybí olej

Rybí olej obsahuje EPA (epicosapentanovú kyselinu) a DHA (decohexanovú kyselinu). Obe tieto omega-3-mastné kyseliny zmierňujú bolesť a potláčajú zápal u pacientov trpiacich reumatickou artritídou. Je možnosť, že dlhodobé užívanie rybieho oleja u niektorých ľudí zvyšuje hladinu krvného cukru a hodnoty cholesterolu, takže ak trpíte cukrovkou, poraďte sa o jeho užívaní s lekárom. Taktiež sa s lekárom poraďte, ak užívate lieky proti zrážanlivosti krvi.

Odporúčame prečítať: Prečo konzumovať rybí tuk?

Extrakt zo zeleného čaju

Jeho veľkou výhodou je, že svojmu užívateľovi slúži viacerými spôsobmi. Obsahuje antioxidanty (katechíny), ktoré nielen pomáhajú podporovať metabolizmus, ale majú aj protizápalové účinky. Najdôležitejším katechínom je EGCG (epigalokatechín-galát), ktorý pomáha preventívne proti nádorovým ochoreniam a chráni kĺby, nakoľko má antioxidačné účinky.

Kurkumín

Kurkumín je aktívnou zložkou žltého korenia a zmierňuje zápaly. Znižuje totižto množstvo histamínu a, naopak, podporuje tvorbu kortizolu. Taktiež dokáže chrániť pred potenciálne škodlivými účinkami voľných radikálov, pretože má silné antioxidačné účinky. Poradiť so svojím lekárom by sa mali určite tehotné ženy, ľudia so žlčovými kameňmi a ľudia s poruchami transportu žlče.

Odporúčame prečítať: Osem korení života

MSM

Metylsulfonylmetán je organická látka, ktorá obsahuje síru. Prirodzene sa nachádza v ovocí, v zelenine, v obilí, ale aj v zvieracom organizme. Síra je potrebná na tvorbu spojivových tkanív a chrupavka postihnutá artrózou má veľmi nízky obsah tejto látky.

Kolagén hydrolyzát (želatína)

Kolagén hydrolyzát je jeden z tých proteínov, ktorý pomáha regenerovať a syntetizovať chrupavkové tkanivo. Tento výrobok pochádza z prasiat, kôz, sliepok a kráv. Stimuluje tiež syntézu II. typu kolagénu v chrupavkovom tkanive.

Užívanie uvedených doplnkov je vhodné si podrobnejšie naštudovať, prípadne konzultovať ich užívanie s lekárom.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Keď kĺby pri cvičení bolia ALEBO čo robiť, aby sa tak nestalo

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.