Na aké vitamíny netreba v lete zabúdať

Možno si myslíte, že vystaviť sa blahodarným účinkom slnka a pitný režim v lete postačí. Ibaže počas teplých dní je fajn doplniť vitamíny a ochrániť nimi telo. 

Na aké vitamíny netreba v lete zabúdať
Zdroj: pixabay.com
5. SEP 2018

Posilnite svoje zdravie počas slnečných dní pomocou týchto základných vitamínov. Keď sa vzduch zahrieva,  telo stratí dôležité živiny. Vlhkosť a teplo zaručí, že  telo je vystavené väčšiemu napätiu a musí pracovať viac, aby fungovalo správne. Užívanie doplnkov počas jari a leta pomôže vášmu organizmu zostať vitálnymi na rovnakej úrovni ako počas jesene či zimy. Udržujú vo  vás pocit energie a zdravia. 

Vitamín C

Tento viacúčelový vitamín pomáha vášmu telu zvládnuť teplo a odvrátiť súvisiace problémy, ako sú odpadnutie alebo nepríjemné vyrážky. Vitamín C je prirodzený antioxidant a zlepšuje produkciu kolagénu v pokožke, čo zase chráni pred poškodením spôsobeným slnečným žiarením. Navyše, ak trpíte alergiou, vitamín C zmierňuje niektoré symptómy, pretože je tiež prírodným antihistaminikom. Vitamín C nájdete v niekoľkých potravinách, vrátane brokolice, bobuľového ovocia a paradajok.

Vitamín E

Podobne ako vitamín C, vitamín E chráni pokožku pred poškodením, spôsobeným slnečným žiarením. Má rôzne ďalšie výhody, vrátane schopnosti zvýšiť silu svalov a fyzickú odolnosť a zbaviť telo nečistôt. Jedzte jedlá ako tofu, špenát, ryby, chudé mäso a orechy, aby ste prijali viac vitamínu E.

Vitamín A

Tento vitamín môže znížiť riziko rakoviny kože - čo je len jeden z jej prínosov. Vitamín A má silné antioxidačné vlastnosti, podporuje imunitný systém a funkciu orgánov počas teplejších mesiacov. Pomáha tiež pri regenerácii pokožky, čo je mimoriadne dôležité po poškodení UV žiarením. Kiwi, jahody a žlté papriky sú dobrým zdrojom vitamínu A.

A čo alergia na slnko?

"Alergiu najčastejšie vyprovokuje silné nárazové slnko. Preto pokožku treba na leto postupne pripravovať a pred letnou sezónou sa vystavovať slnečnému žiareniu v postupne sa zvyšujúcich dávkach. Betakarotén – zvýšený príjem betakaroténu je odporúčaný už viac dní pred plánovaným vystavovaním sa slnku. Z ďalších výživových doplnkov sa odporúča vápnik či zinok," odporúča MUDr. Katarína Bergendiová, PhD, klinický imunológ a alergológ.

Tip pre vás

Odporúčame výživový doplnok DAS gesunde PLUS vápnik + vitamín D3 + K, 60 ks užívať predovšetkým počas tehotenstva a dojčenia, v období rastu u dospievajúcich detí a pri jednostrannej výžive. Vápnik spolu s vitamínom D je potrebný k zachovaniu normálnych kostí a zubov a prispieva k správnemu fungovaniu svalov. Zakúpite v sieti obchodov dm drogerie markt.

dm kalcium nagnezium

Taktiež oporúčame výživový doplnok DAS gesunde PLUS magnézium + vápnik + vitamín D3, 45 ks. Tablety podporujú fyzickú výkonnosť najmä v čase zvýšenej záťaže. Magnézium, kalcium ako aj vitamín D3 majú pozitívny vplyv na funkciu svalov a nervov a sú nevyhnutné pre zdravé kosti a zuby. Zakúpite v sieti obchodov dm drogerie markt.

dm kalcium 45

Zdroj: PR

 


Autor článku

aktivna matka

Adela Jasenovcova

Redaktorka Cvičte.sk. Akreditovaná inštruktorka aerobiku, držiteľka certifikátu z jogy a zumby. Rada beháva, robí jogu a v voľnom čase sa venuje literárnej tvorbe. Pracuje ako redaktorka pre online, aj printové médiá, miluje knihy a svoju rodinu.

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Na aké vitamíny netreba v lete zabúdať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1402
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.