Orechy sú zdravý snack. Ktoré sú najzdravšie?
Zdroj: JESHOOTS.com/StockSnap.io, CC0
1. DEC 2017

Orechy sú zdravý snack. Ktoré sú najzdravšie?

Často sa stáva, že ak chcete schudnúť, orechom sa vyhýbate, pretože obsahujú veľa tuku. Je to však veľká chyba. Orechy by ste mali pravidelne prijímať, či už priberáte, chudnete alebo si iba chcete udržať váhu. Pozrite sa, prečo.

Výhody orechov

  • Sú zdrojom kvalitných bielkovín a nenasýtených tukov.
  • Obsahujú minerály, železo a veľa vitamínov.
  • Pozitívne pôsobia na kardiovaskulárny systém.
  • Regulujú krvný tlak.
  • Znižujú hladinu LDL cholesterolu.
  • Priaznivo ovplyvňujú aktivitu hrubého čreva a obličiek.
  • Prospievajú nervovému systému.

Aké orechy jesť

Lieskové orechy

Obsahujú veľké množstvo mononenasýtených mastných kyselín, ktoré znižujú hladinu LDL cholesterolu a cukru v krvi. Pozitívne pôsobia aj na oči i stareckú demenciu. Obsahujú: Cu, Mn, Mg, Fe, Ca a vitamínu E.

Kešu

Sú bohaté na Zn, Mg, Fe. Vďaka vysokému obsahu Mg vám pomôžu zlepšiť pamäť, imunitu, pokožku a ovládnuť prípadnú anémiu.

Para orechy

Tieto orechy majú vysoký obsah selénu vďaka čomu patria k silným antioxidantom.  

Pistácie

Pistácie sa pýšia tým, že obsahujú až štyrikrát menej kalórií ako iné orechy. Okrem toho obsahujú veľa antioxidantov, vitamín A, B6, E, B1 a draslík, prospievajú nervovému systému a svalom, podporujú imunitný systém a dokonca aj zlepšujú náladu.

Mandle

Obsahujú najviac vlákniny (vďaka čomu podporujú funkciu čriev), vitamín E a iné látky na znižovanie LDL cholesterolu.

Vlašské orechy

Osobne by som vám odporučil konzumáciu práve týchto orechov, pretože: obsahujú mastné kyseliny, hlavne omega-3 mastné kyseliny, ktoré zabraňujú vzniku kardiovaskulárnych chorôb. U detí podporujú rozvoj mozgu. Vlašské orechy obsahujú vitamíny E, B1 a B6, kyselinu listovú a minerály. Konzumáciou vlašských orechov si posilníte zdravie vlasov, pokožky a nechtov. Veľmi pozitívne pôsobia aj na ľudskú psychiku a sexuálnu potenciu.

Hoci majú orechy toľko pozitív obsahujú aj veľmi veľa kalórií a preto by sa to s ich konzumáciou nemalo preháňať. Denne by vám malo stačiť prijať za hrsť orechov, to je približne 30-50g aj formou snacku. Takže ani zdravé orechy nesmiete určite jesť na kilá. 

Odporúčame: dmBio mix orechov, 200 g. Chrumkavá zmes štyroch druhov orechov, lúpaných a nelúpaných mandlí sú ideálne ako maškrta medzi jedlami. Sú vynikajúce v müsli, obilnej kaši alebo jogurte. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm produkt


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Orechy sú zdravý snack. Ktoré sú najzdravšie?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1035
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.