25. MAR 2016

Počúvajte svoje biorytmy a buďte zdravší

redakcia

Jeme príliš veľa, pohybujeme sa príliš málo a nevnímame signály svojho tela. Výsledkom je nevyrovnaný pomer prijímanej a vydávanej energie. 

Nevyužitá energia sa ukladá v tukových bunkách a ak táto nerovnováha pretrváva dlhší čas, človek začne priberať.

Možno aj vy túžite byť zdravší. Byť v lepšej kondícii, mať ideálnu hmotnosť. Nová kniha Stravovanie podľa biorytmov vám poradí, ako postupovať,  aby vaša  cesta za zdravím bola ľahšia a zábavnejšia.

Približne polovicu problémov s nadváhou majú na svedomí dedičné dispozície. Napriek tomu by sa nikto nemal schovávať za svoje gény. A hoci je pre takého človeka ťažšie zostať štíhly, pravidelná strava zabráni nadmernému priberaniu.

Stravovanie podľa biorytmov ponúka zrozumiteľný, jednoduchý, a najmä prirodzený stravovací systém, ktorý takmer nič nezakazuje. Najdôležitejšiu úlohu v ňom totiž hrá čas, ktorý nosíme v sebe.

Keď sa naučíme načúvať svojmu telu a rešpektovať svoje vnútorné biologické hodiny, pocítime prílev energie a zároveň sa zbavíme nadbytočných kilogramov.

Pomôžu nám pri tom aj praktické rady, tipy a chutné rýchle recepty skúsenej autorky. Jarmila Mandžuková je česká spisovateľka,  autorka vyše 90 kníh o zdravom stravovaní a správnom životnom štýle, kuchárskych a motivačných kníh.

Jedzte podľa biorytmov

Naše vnútorné hodiny regulujú veľa rôznych biologických procesov, ako spánok a bdenie, telesnú teplotu, tvorbu energie, tvorbu hormónov atď. Niektoré aktivity prevládajú cez deň, iné v noci. Cez deň sa spravidla opotrebúvajú orgány, nastáva rozpad buniek, v noci prevládajú procesy, ktoré zabezpečujú obnovu tkaniva, regeneráciu buniek a orgánov.

V noci sa vylučuje melatonín, hormón navodzujúci spánok, zatiaľ čo s prichádzajúcim ránom sa začínajú vylučovať stresové hormóny (kortizol, adrenalín a iné). Vo všeobecnosti je ľudský organizmus nastavený na aktivitu v prvej polovici dňa a na pokojnejší režim popoludní a večer, a tomu by malo zodpovedať aj rozloženie konzumácie potravín a energetického príjmu v priebehu dňa.

Pre lepšie pochopenie všetkých súvislostí a fungovania vnútorného „cestovného poriadku“ ľudského tela som v nasledujúcich kapitolách zhrnula informácie o činnosti jednotlivých orgánov v súvislosti so stravovaním a ďalšie zaujímavé fakty, s ktorými by ste mali byť oboznámení, ak vaším cieľom je harmonický a spokojný život v štíhlom tele. Zosúlaďte sa so svojím biorytmom, uvidíte, že sa budete cítiť lepšie!

Oveľa viac sa dozviete v knihe plnej tipov Stravovanie podľa biorytmov.

bux biorytmy

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Počúvajte svoje biorytmy a buďte zdravší

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.