3. MAR 2015

Pohyb zaručuje len 50 percent vášho zdravia

redakcia

Možno sa každý deň márne snažíte pracovať na svojom tele, do cvičenia dávate všetko, ale útočia na vás rôzne virózy a výsledky cvičenia sa nedostavujú. 

A možno patríte k tej druhej polovici, ktorá sa stravuje maximálne zdravo, ale pohyb je mimo denného programu týchto ľudí. Zdravý životný štýl musí byť preto kombináciou týchto dvoch faktorov, zdravej stravy a dostatočného pohybu. Naše telo potrebuje na jednej strane stravu bohatú na živiny, ktoré budujú imunitu a ochraňujú nás pred útokom rôznych baktérií, vírusov či plesní a tiež pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty. Rovnako však je tu pohyb, vďaka ktorému si vysnívanú postavu dokážeme vybudovať. Pozrime sa na benefity, ktoré nám prináša kombinácia týchto činností a zistime, ktoré oblasti vieme ovplyvňovať pohybom, a ktoré stravou.

Ochraňujme svoje srdce

Pohyb je skvelý najmä v tom, že ochraňuje naše srdce. Vďaka pravidelnému cvičeniu predchádzame riziku vzniku kardiovaskulárnych ochorení, podporujeme činnosť srdca, krvného obehu a regulujeme krvný tlak. Okrem toho dokážeme zvyšovať hladinu dobrého cholesterolu a znižovať hladinu zlého cholesterolu, ktorý je pre nás životne nebezpečný. Pohyb posilňuje svalový aparát, podporuje prekrvenie svalov, zlepšuje svalové napätie a ovláda organizmus pri koordinácii pohybov, ktorá sa vďaka akejkoľvek športovej aktivite zlepšuje. Pohyb je tiež skvelým pomocníkom pri chudnutí a vďaka nemu posilujeme všetky svaly, ktoré máme, pretože sedením v kancelárii alebo inou jednostrannou aktivitou v práci zaťažujeme len niektoré svaly.

Psychika a spánok

Ďalšími výhodami, ktoré nám pravidelný pohyb prináša, je zlepšenie psychiky. Vďaka športu sme omnoho menej náchylní prepadať náladám smútku alebo depresiám, pretože vďaka pohybu sú v našom tele vytvárané hormóny šťastia, ktoré psychiku uspokojujú. Po športovom výkone sa cítime dobre, sme na seba hrdí a vidíme výsledky, ktoré nám prináša, nielen na prírastku svalovej hmoty, ale rovnako pri zhadzovaní kilogramov a zlepšovaní kondície, ktorú každý deň potrebujeme hoci len pri zdolávaní schodov v paneláku. Okrem toho je pravidelný pohyb pomocníkom pre ľudí, ktorí majú zlý spánkový režim a poruchy spánku sú u nich na dennom poriadku. Pohyb nám zaručuje, že nadbytočnú energiu použijeme na skvelú športovú činnosť a naše telo si tak v noci omnoho lepšie oddýchne. Vyskúšajte to.

Pohyb v kombinácii so zdravou stravou

Viete si predstaviť, že by ste sa celý deň napchávali nezdravými pokrmami, a potom by ste od hodiny odmakanej v posilňovni čakali zázračné výsledky? Asi by to nefungovalo. Určite by ste vďaka takému jedálničku ovplyvnili aj výkon počas samotného cvičenia a výsledky by sa dostavovali len horko-ťažko. Preto je dôležité uvedomiť si, že zdravá strava je polovicou úspechu. Aby sme dokázali skĺbiť pohyb so stravou, je dobré vedieť, ktoré potraviny by sme mali uprednostňovať. A tiež by sme si mali uvedomiť, že všetky látky sa stravou doplniť nedajú. V tom nám však pomáhajú výživové doplnky, ktoré nám úžasne zjednodušia život a obavy z toho, že niektoré potraviny jednoducho konzumovať nemôžeme alebo ich nevieme konzumovať v takom veľkom množstve. To vidíme hlavne na ľuďoch, ktorí sa zaoberajú kulturistikou a fitnes. Bez vyváženej stravy a správnych doplnkov by ich výsledky neboli dokonalé.

Čo jesť?

Hlavnými zložkami stravy by mali byť vitamíny, bielkoviny, minerálne látky, sacharidy, zdravé tuky a voda. Vitamíny nájdeme vo všetkých druhoch ovocia a zeleniny. Bielkoviny nájdeme v mäse, ale rovnako aj v ovocí a zelenine. Dokonca niektoré výskumy potvrdzujú, že mäso obsahuje omnoho menej bielkovín než samotné plodiny. Minerálne látky si môžeme dodať taktiež z rôznych druhov plodín, ovocia a zeleniny, strukovín, mlieka a podobne. V prípade zdravých tukov sa musíme zamerať najmä na potraviny, ako sú orechy, jadierka alebo plodiny, ktoré tuky obsahujú. Napríklad avokádo je v poslednej dobe veľmi obľúbené práve vďaka svojmu obsahu zdravých tukov. A napokon voda. Naše telo tvorí voda z väčšinovej časti, a preto ju musíme telu dodávať pravidelne a v dostatočnom množstve. Pitný režim nám dokáže pomôcť s rôznymi problémami a hlavne vyplavuje z organizmu škodlivé látky.

Výživové doplnky

Výživové doplnky sú čoraz obľúbenejšie. Teórie o ich škodlivosti sa objavujú čoraz menej a ľudia zisťujú, že sú skvelým doplnkom stravy, ktorý dokáže vyplniť medzery v stravovaní. E-shop www.BioCare.sk je spoľahlivým dodaváteľom uvedených produktov. V ponuke stránky si môžete vybrať množstvo druhov doplnkov. Či už sú to bezlepkové potraviny, doplnky výživy pre športovcov, zdravé oleje, koncentrované vitamíny a minerály v rôznych formách, zdravé čaje, ovocné šťavy, BIO potraviny, jadrá, semienka a orechy, produkty z rôznych druhov rastlín a mnoho iných skvelých produktov.

Naučme sa vyvážiť svoj život a dopriať telu nielen jednu časť. Pohyb v kombinácii so zdravou stravou je tou najlepšou cestou k zdraviu a vitalite. 

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pohyb zaručuje len 50 percent vášho zdravia

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.