13. MAR 2014

Prečo konzumovať rybí tuk?

Mirka

Rybí tuk je jedným z výživových doplnkov, ktorý by nemal chýbať v jedálničku športovca, ale ani bežného človeka. Podieľa sa na budovaní svalovej hmoty, podporuje športový výkon, znižuje riziko zranenia a vôbec,  je prevenciou mnohých ochorení.

Rybí tuk je známy a zdraviu prospešný najmä kvôli vysokému obsahu omega-3 nenasýtených mastných kyselín, ktoré pozitívne ovplyvňujú napríklad zdravie kardiovaskulárneho systému, chránia pred rakovinou, zlepšujú činnosť mozgu a stav pokožky. Sú v ňom tiež zastúpené aj dôležité vitamíny A, D a E.

Výhody z konzumácie rybieho oleja

Rybí olej je plný výživných látok, ktoré pomáhajú ľudskému telu pri riešení mnohých zdravotných problémov. Rybí olej sa oplatí konzumovať, pretože:

  • podporuje zdravie kardiovaskulárneho systému, konkrétne znižuje riziko vzniku srdcových chorôb a kladne ovplyvňuje hladinu cholesterolu v krvi
  • je prevenciou aterosklerózy, artritídy a reumatizmu
  • viaceré vedecké štúdie naznačili, že je nápomocný pri zhadzovaní prebytočných kilogramov
  • vďaka obsahu omega-3 nenasýtených mastných kyselín posilňuje celkovú obranyschopnosť organizmu
  • pozitívne ovplyvňuje duševné rozpoloženie človeka (bojuje proti úzkosti, depresii, strachu, stresu a pod.)
  • prospieva zraku, ktorý sa s pribúdajúcim vekom zhoršuje a je prevenciou niektorých očných ochorení
  • nenasýtené mastné kyseliny udržujú mozog v dobrej kondícii
  • je jedným z prostriedkov, ako sa zbaviť alebo eliminovať kožné problémy (suchá pleť, akné, psoriáza, vyrážky, ekzémy)
  • prospieva tehotným ženám a ich nenarodeným deťom, pretože rybí olej sa podieľa na správnom vývine dieťaťa
  • podľa niektorých vedeckých výskumov zvyšuje kvalitu spermií u mužov
  • stimuluje rast vlasov a dodáva im lesk
  • zlepšuje krvný obeh, teda je stvorený pre ľudí majúcich problémy s kŕčovými žilami
  • je dôležitým doplnkom pre športovcom, pretože podporuje výkon, chráni pred zraneniami a pomáha budovať svalovú hmotu

Odporúčame prečítať: Ako zlepšiť spaľovanie tukov pri cvičení

Čo by ste mali vedieť?

Rybí olej je dostupný v tekutej forme, ale aj vo forme dražé či kapsúl, ktoré sú praktické na užívanie. Pri kúpe rybieho oleja treba dbať predovšetkým na kvalitu a ,samozrejme, dôsledne dodržiavať dávkovanie, aby nedošlo k nepríjemným vedľajším účinkom.

Ako zabezpečiť čo najlepšiu stráviteľnosť rybieho tuku? Užívajte ho počas jedla, alebo krátko po jedle. To má aj ďalšiu výhodu: rybí olej napomôže lepšiemu vstrebaniu vitamínov rozpustných v tukoch, ktoré obsahuje prijímané jedlo.

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (Praisaeng)

DISKUSIA K ČLÁNKU (3)

Diskusia k článku - Prečo konzumovať rybí tuk?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

ingrid.holesova@gmail.com
ingrid.holesova
 13.3.2016 20:23

Ano, urcite hlavne v zime, ale aj pocas roka, zalezi na veku, zdravotnom stave.. my sme po dlhom hladani nasli rybi olej naozaj bez zapachu, kvalitny, s poradenstvom na http://www.nutraceutica.sk/sk/produkty/omega-3-rybi-olej/ a citime sa uz dlhodobo lepsie, mozeme iba potvrdit..

 
Janka3
Janka3
 18.3.2014 8:50

Hlavne v zime, kedy máme prirodzene málo vitamínu D. Ale ja ho používam po celý rok, vitamín D je nesmierne dolezity.

 
zuzana.bavlsikova@centrum.sk
zuzana.bavlsikova
 16.3.2014 20:33

a v akom obdobi ho uzivat?

 

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.