15. SEP 2016

Pridajte do svojho jedálnička jedlá bez „kalórií"

Tvrdenie, že niektoré potraviny nemajú žiadne kalórie, je trochu zavádzajúce. Všetky potraviny majú nejaké množstvo kalórií (s výnimkou vody). 

Zoberme si napríklad zeler. Je plný vody a draslíka, a práve preto je zeler jeden z najlepších priateľov pri diéte. Jedna stonka obsahuje len jednu kalóriu.

Existuje mnoho ďalších potravín, ktoré spadajú do rovnakej kategórie ako zeler a sú považované za „nula" alebo nízkokalorické potraviny. Majte tieto potraviny vždy poruke, ak sa snažíte udržať si váhu, alebo ju znížiť. Konzumujte ich tak často, ako sa len dá. Či už vo forme rýchleho snacku alebo na varenie.

Samozrejme, že kalórie nie sú všetko, pokiaľ ide o udržanie zdravého tela. Sú niektoré potraviny, ktoré majú nízky obsah kalórií, ale nie sú vhodné na konzumovanie. Typickým príkladom sú diétne nápoje pod označením light, ktoré obsahujú aspartám, ktorý paradoxne spôsobuje prejedanie a priberanie na váhe.

Na druhej strane poznáme niektoré vysokokalorické potraviny, ako sú rôzne oleje (ako kokosový olej a olivový olej) alebo mandle a mandľové maslo. Tieto potraviny sú síce s vysokým obsahom tuku, a teda a aj vysokým obsahom kalórií, ale ide o dobré tuky plné vitamínov a živín.

Odporúčame: Najedzte sa do štíhlosti 3

Poďme sa pozrieť na to, ktoré potraviny s takmer 0 kalóriami pridať do jedálnička.

1. Kapusta je všestranná a zdravá zelenina, ktorá má veľa skvelých vlastností. Štúdie hovoria, že kapusta znižuje riziko srdcových ochorení a rakoviny, plus obsahuje veľké množstvo vlákniny, ktorá pomáha pri chudnutí.

2. Špargľa. Chutné zelené zväzky sú najlepšie pripravené na pare, ale skúste špargľu pridať aj do obľúbeného šalátu. Snažte sa o minimum masla a ideálne žiadnu slaninu :). Jedna stonka obsahuje len 1 kalóriu.

3. Huby. Huby sú univerzálne, výživné a skvelo chutia, či už dusené, alebo ako zálievka na šalát. Existuje toľko druhov, z ktorých si viete vybrať. Najlepšie zo všetkého je, že jeden plátok surovej bielej huby má len jednu kalóriu.

4. Uhorka. Nakrájaná s octom a cibuľkou, namáčaná v hummuse alebo nakrájaná na kocky do šalátu. Uhorkami nič nepokazíte. Jedna šálka nakrájanej surovej uhorky  obsahuje len 16 kalórií.

5. Cvikla je naozaj skvelá potravina. Može byť surová, dusená, grilovaná alebo nakladaná. Je dokonca výborná ako alternatíva do šalátov. Maličká cvikla obsahuje iba 37 kalórií.

6. Karfiol. Jedna karfiolová „kvetinka” má len tri kalórie. To si, myslím, hovorí za všetko.

7. Paradajky sú asi najuniverzálnejšia zelenina. Cherry paradajky chutia ako cukríky, ale aj varené, surové, nakrájané na plátky či na kocky, všetky ich milujeme. Prípadne v kombinácii s uhorkou sú skvelým základom na šalát alebo skvelú letnú salsu. Vedeli ste, že jedna cherry paradajka má iba 3 kalórie?

8. Paštrnák síce nie je veľmi populárna zelenina, ale je skvelá alternatíva k zemiakovej kaši. Polovica šálky surového paštrnáku má 50 kalórií.

9. Cuketa. Grilovaná, dusená alebo pečená. Príprava cukety je naozaj veľmi rýchla, a preto by nemala chýbať vo vašej chladničke. Jeden plátok surovej cukety obsahuje len 2 kalórie.

10. Kel je absolútny základ pre ranné smoothie alebo do šalátov. Prípadne si z neho môžete urobiť zdravé pesto. Jedna šálka nakrájaného kelu má 34 kalórií.

Nezabudnite však, že sa nedá fungovať iba na týchto potravinách s nízkym obsahom kalórií. Potrebujete mať v strave aj zdravé tuky, proteíny a celozrnné potraviny, ktoré dotvárajú celkovo zdravý a výživný tanier.

Pridáte niektorú z týchto potravín do svojho jedálnička?

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Horká čokoláda dodá energiu a prospeje srdcuHorká čokoláda dodá energiu a prospeje srdcu

Kvalitná horká čokoláda, vyrobená z kvalitných kakaových zŕn, je potešením nielen pre chuťové poháriky, ale aj podporou zdravia organizmu. 

 

Fakt, alebo fikcia: treba jesť viac, aby sme schudli?Fakt, alebo fikcia: Treba jesť viac, aby sme schudli?

Musíte spáliť viac kalórií, ako prijmete, aby ste sa zbavili tuku. Tým pádom musíte zjesť oveľa menej, aby ste videli výsledky. Je to ale vždy tak? 

 

Vitamíny, ktoré vám zaistia pohodu počas chladnejších dníVitamíny, ktoré vám zaistia pohodu počas chladnejších dní

Jeseň je za dverami a často dáva zabrať našej nálade i imunitnému systému. Ťažkostiam sa dá predísť aj správnou voľbou vitamínov.


Autor článku

janka@chytrackova.sk

Janka Chytráčková

Milujem chutné jedlo. Bodka. Je to láska na celý život a nehanbím sa za to :) Som Ambasádorka nadácie Jamie Olivera na Slovensku. Organizujem celosvetovú oslavu zdravého a chutného jedla Food revolution day. A mohli ste ma vidieť aj na Gurmán feste, ktorý som otvárala na Hlavnom pódiu. Som presvedčená, že vďaka zdravému jedlu a pohybu môže byť každá žena krásna a sebavedomá. Kliknite si na moju stránku a zistite ako vám môžem pomôcť s budovaním vašej osobnej značky. Aby ste zažiarili. Lebo si to zaslúžite.

http://www.jankachytrackova.sk

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pridajte do svojho jedálnička jedlá bez „kalórií"

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.