26. NOV 2014

Rakytník rešetliakový podporí imunitu prirodzene

Mirka

Trápi vás prechladnutie a ste bez energie? Rakytník rešetliakový je vitamínovou bombou, ktorá nakopne imunitný systém.

Rakytník poznali už starí Gréci a využívali ho na odstraňovanie mnohých zdravotných neduhov. U nás bol dlhé obdobie považovaný za okrasnú rastlinu. Našťastie, aj výsledky vedeckých štúdií prispeli k tomu, že je aktuálne rakytník opäť cenený. Z plodov možno vyrobiť masť, šťavu, tinktúru, sirup, džem alebo ich jednoducho usušiť. Populárne sú aj výživové doplnky.

 Odporúčame prečítať: Sila rakytníka spočíva vo veľkom obsahu vitamínu C

Je bohatý na céčko, vlákninu i minerály

Rakytník obsahuje desiatky prospešných látok. Jednou z najvýznamnejších a bohato zastúpených je vitamín C. Nechýbajú ani vitamíny A, skupiny B, D, K, rutín, pektín, triesloviny, nenasýtené mastné kyseliny a aminokyseliny.

V akých prípadoch vám bude nápomocný?

  • Siahnite po ňom vtedy, ak máte oslabený imunitný systém, konkrétne v čase chrípkových ochorení alebo v záťažových obdobiach.
  • Je pomocníkom pri trávení a zároveň organizmus zbavuje nahromadených toxických látok.
  • Poradí si aj s kožnými ťažkosťami, ako napríklad s akné, vyrážkami, drobnými rankami, ekzémami a popáleninami.
  • Pomáha udržiavať stabilnú hladinu cukru v krvi, čo je prospešné pre diabetikov i tých, čo sa snažia znížiť hmotnosť. Výkyvy krvného cukru vedú k nekontrolovateľnej chuti na sladké a nezdravé potraviny s následným priberaním.
  • Je vhodný aj pre športovcov, pretože zastúpené aminokyseliny sa podieľajú na obnove a raste svalovej hmoty.
  • Je vaša nálada na bode mrazu a chýba vám energia? Zrejme vám chýbajú niektoré dôležité živiny, ktoré sa nachádzajú aj v rakytníku.
  • Znižuje hladinu cholesterolu v krvi, čiže je prevenciou kardiovaskulárnych ochorení.
  • Slúži aj ako prevencia proti infekciám močových ciest.

Odporúčame prečítať: STOP zimným chorobám. Kyslé citrusy držia od tela vírusy!

Tipy na použitie v kuchyni

Dáte prednosť príprave džemu, sirupu, kompótu alebo plody len tak usušíte, či zmrazíte? Plody rakytníka sú naozaj vďačné a možno ich spracovať viacerými spôsobmi. Obľúbený je napríklad rakytníkový čaj. Ako ho pripraviť? Ak máte k dispozícii usušené plody alebo listy rakytníka, pripravte si z nich čaj. Približne dve polievkové lyžice zomletých plodov (sušených listov) zalejte vriacou vodou, nechajte lúhovať cca 5-10 minút a preceďte. Čaj pite vlažný a po dúškoch.

Odporúčame: Das gesunde Plus - výživový vitamínový doplnok v prášku, 100 g, vitamín C na zabezpečenie dennej potreby vitamínu pri zvýšenej potrebe (napr. u výkonných športovcov, fajčiarov, tehotných a dojčiacich žien), pri jednostrannej výžive (napr. diétach), zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm rakytnik s ceckom

V Rusku, kde je rakytník mimoriadne cenený a využívaný, sa používa napríklad na dochutenie medu alebo masla. Usušené plody stačí zomlieť, zmiešať s medom a konzumovať hlavne pri tráviacich problémoch. Podobné je to aj s dochutením masla: zomleté plody sa rozomelú a zmixujú s maslom, na dosladenie možno použiť obľúbené prírodné sladidlo.

Nielen na vnútorné, ale aj vonkajšie použitie je výborný rakytníkový olej. Získate ho tak, že rozdrvené plody dáte do uzatvárateľnej nádoby a zalejete panenským olivovým olejom. V uzatvorenej nádobe sa nechá odpočívať zhruba štyri týždne pri izbovej teplote. Dôležité je každý deň fľašu pretrepať. Po štyroch týždňoch sa olej precedí (aj zvyšky plodov treba pretlačiť cez sito). Čistý olej treba skladovať na tmavom a chladnom mieste.

Odporúčame: Das gesunde Plus - bonbóny s rakytníkom a pomarančom, 50 g, vitamín C napomáha správnemu fungovaniu imunitného systému, bez obsahu gluténu a laktózy, zakúpite v sieti dm drogerie markt. 

dm bonbony s rakytnikom


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Rakytník rešetliakový podporí imunitu prirodzene

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.