Slnečnicové semiačka sú dobrým zdrojom bielkovín

Slnečnicová semiačka obsahujú, napríklad zdravé tuky, proteíny, vlákninu, ale aj fytosteroly, ktoré sú prospešné pre srdce.

Slnečnicové semiačka sú dobrým zdrojom bielkovín
22. FEB 2016

Ak patríte k milovníkom semiačok, slnečnicové zrejme vo vašej špajze nechýbajú. Môžete ich bez problémov pridať do zeleninových šalátov, posypať nimi obložený chlieb či pečivo. Dokonca sa hodia aj do kaší. Pochutnávať si na nich môžete v surovej podobe alebo ich jemne opražiť na olivovom oleji, alebo ich rozdrviť, a tak použiť v rozličných pokrmoch.

Obsah semienok slnečnice

Chrumkavé slnečnicové semiačka, s príjemnou orechovou chuťou, sú síce pomerne kalorické (cca 584 kcal na 100 g), ale obsahujú aj veľa dôležitých makro i mikroživín. V stogramovom množstve nájdete 21 g proteínov, takmer 9 g vlákniny, 52 g zdravých tukov. Z vitamínov je bohato zastúpený vitamín E,  kyselina listová, ale aj ďalšie B vitamíny (pyridoxín, riboflavín, niacín, tiamín). Z minerálov to je meď, železo, horčík, mangán, fosfor, selén a zinok.

Odporúčame: dmBio slnečnicové semená lúpané, BIO,  500 g. Svojou orechovou chuťou sú slnečnicové semená chutnou prísadou do müsli, sú skvelé pri pečení, na zlepšenie pikantných pokrmov alebo na posypanie šalátov a nákypov. Okrem toho sú aj chutnou pochúťkou medzi jedlami. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm slnečnica

Zdravé tuky prospievajú srdcu

Semiačka slnečnice sú bohatou zásobárňou mononenasýtených i polynenasýtených mastných kyselín. Tieto zdravé tuky majú vplyv na znižovanie „zlého“ cholesterolu v krvi. Podľa niektorých vedeckých štúdií strava, v ktorej sú bohato zastúpené mononenasýtené mastné kyseliny, pomáha predchádzať ischemickej chorobe srdca a mozgovej mŕtvici.

Bielkoviny majú vplyv na rast a obnovu svalovej hmoty

Ak športujete, určite si sledujete denný príjem bielkovín. Práve bielkoviny sú kľúčové pre svalovú hmotu. Hoci existujú semienka s vyšším podielom proteínov ako slnečnicové, netreba ich opomínať. V sto gramov slnečnicových semien je až 21 g bielkovín.

Slnečnicové semiačka chránia i posilňujú

Hojne zastúpeným antioxidantom je vitamín E, ktorý je rozpustný v tukoch. Ochraňuje pokožku, srdcovocievny aparát a tiež podporuje krvný obeh. Okrem toho sú v slnečnicových semenách prítomné aj viaceré prospešné rastlinné zlúčeniny (napr. kyselina chlorogenová), ktoré chránia ľudské bunky pred škodlivými radikálmi.

Koľko slnečnicových semiačok si dopriať?

Zvyčajne sa odporúča dopriať si denne za hrsť rozličných semienok. „Množstvo konzumácie slnečnicových semienok je individuálne. Treba si uvedomiť, že je to tuk, teda namnožená energia, ktorá sa do organizmu odovzdáva približne po hodine od konzumácie. To môžeme využiť v správnom množstve pri fyzickej aktivite, ale tieto semiačka sú tiež vhodným doplnením stravy na desiatu či olovrant.“

Spracované v spolupráci s výživovým poradcom Ing. Liborom Javrom z www.vyzivovestudio.sk

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Chia semiačka zasýtia na dlhší čas a vy zjete menejChia semiačka zasýtia na dlhší čas a vy zjete menej

Drobné chia semiačka v kombinácii s inými potravinami prirodzene znižujú hladinu cukru v krvi a zabraňujú pocitom nepríjemného hladu. 

 

Doplňte do tela potrebné vitamíny konzumáciou ľanových semiačokDoplňte do tela potrebné vitamíny konzumáciou ľanových semiačok

Sú takmer bez chuti, lacné, ľahko dostupné a extrémne zdravé! Vyskúšajte ľanové semiačka a doplníte telu množstvo potrebných látok. 

 

Bezlepková, zdravá a jednoduchá na prípravu – to je quinoa!Bezlepková, zdravá a jednoduchá na prípravu – to je quinoa!

Zaraďte do svojho jedálnička veľmi chutnú a zdravú potravinu, vďaka ktorej bude vaša strava pestrejšia o výrazné množstvo potrebných látok a vitamínov. 

 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Suchárová - redaktorka Cvičte.sk

Som manželkou úžasného chlapa, mamou malej nezbedníčky a milovníčkou zdravej a pestrej vegetariánskej kuchyne. Okrem toho je mojou vášňou písanie – niekoľko rokov sa venujem písaniu, editovaniu i copywritingu pre weby i časopisy. Svet zdravej výživy a vôbec zdravého životného štýlu ma fascinuje natoľko, že jedným z mojich snov je vlastné výživové štúdio. Aj preto sa v oblasti výživy stále vzdelávam. Som presvedčená o tom, že správne zvolenou stravou môže človek nielen schudnúť, ale aj vyriešiť rôzne zdravotné ťažkosti. Okrem toho som fanúšičkou pozitívneho myslenia a ako matka propagujem kontaktné rodičovstvo, pretože si myslím, že aj to je spôsob, ako zmeniť svet k lepšiemu.

https://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Slnečnicové semiačka sú dobrým zdrojom bielkovín

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1628
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.