19. OKT 2016

Tipy na zdravšie maškrty pre deti

redakcia

Naše ratolesti sladkosti jednoducho milujú. Ako im vybrať tie zdravšie? 

Určite sa vám už nasledovná situácia stala, alebo sa s ňou pasujete pravidelne. Prídete do obchodu a vaše dieťa zamieri k regálu so sladkosťami. Lákajú ho hlavne pestrofarebné obaly či maškrty, ktoré vidí v televíznej reklame. Zvyčajne nezostane pri jednej dobrote, ale nahádže ich do košíka niekoľko. Potom nastane „boj“, pretože vy ako správny rodič si uvedomujete, že sladkosti vo väčšom množstve nie sú pre dieťa práve vhodné. Otázka znie, ako naučiť dieťa maškrtiť zdravšie?

Buďte mu príkladom

Darmo budete od dieťaťa chcieť, aby jedlo namiesto sladkostí ovocie či doma upečené zdravé koláče, ak vidí, že vy pravidelne konzumujete čokoládu či sušienky. Jedinou cestou, ako docieliť zmenu u dieťaťa, je, ísť mu v tomto smere príkladom – jedzte spoločne ovocie, ovocné a zeleninové šťavy, sušené ovocie, doma pripravené zdravé sladkosti.

Začnite piecť sladkosti doma

Výborné je, ak dieťa do ich prípravy zapojíte a vysvetlíte mu, prečo nepoužívate napríklad rafinovaný biely cukor, ale kokosový cukor, alebo prečo bielu múku nahrádzate celozrnnou špaldovou.

Urobte prieskum trhu a snažte sa vyberať zdravšie varianty bežných sladkostí

Aj na našom trhu nájdete sladkosti, ktoré sú v porovnaní s ostatnými zdravšie. Zamerajte sa na dôsledné čítanie etikety. Ignorujte produkty, ktoré majú na prvých troch miestach zastúpený cukor alebo jeho podobu (glukózovo-fruktózový sirup, glukóza, kukuričný sirup). Pozor aj na umelé sladidlá, ktoré sú pre deti absolútne nevhodné. Na mušku si vezmite aj obsah aditív – čím viac ich je v produkte, tým je menej kvalitný. Niektoré sú hlavne pre deti veľmi nebezpečné. Jedná sa napríklad o E102, E104, E110, E122, E124 a E129. Bohužiaľ, mnohé z nich sú zastúpené práve v cukrovinkách, ktoré deti milujú. Ak vaše deti holdujú skôr slaným pochutinám, ako zemiakové lupienky či chrumky, pozor na glutaman sodný (E621).

Tip na zdravšiu dobrotu

Dobrou voľbou sú napríklad medvedíky POM-BÄR. V čom sú jedinečné? Obsahujú nižší podiel tuku a soli, čím sa radia k zdravším pochúťkam. Bonusom je i to, že sú pripravené na kvalitnom slnečnicovom oleji (nie na škodlivom palmovom) a neobsahujú pridané farbivá, arómy či konzervačné látky. Túto maškrtu zakúpite v maloobchodných predajniach. 

pombar
Zdroj: POM-BÄR

Ozdravte detský pitný režim

Deti milujú sladké limonády, ktoré im predostiera reklama. Smutné je, že mnohé z nich obsahujú obrovské množstvo cukru. Ak sa vám podarí deti nasmerovať k zdravému pitnému režimu, eliminujete tak cukor v ich jedálničku. Potom sa nič nestane, ak si občas dajú aj nezdravú maškrtu. 

Zdroj:PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tipy na zdravšie maškrty pre deti

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.