14. JAN 2016

Tvaroh je v strave športovca nevyhnutný

Tvaroh predstavuje koncentrovanú mliečnu bielkovinu s nízkym obsahom sacharidov. To sú dva hlavné dôvody, prečo je vhodné zaraďovať ho pravidelne do jedálnička.

Ďalšie výhody konzumácie tvarohu

  • obsahuje málo purínov, a preto je vhodný aj pre ľudí s vysokou koncentráciou kyseliny močovej v krvi a s dnou
  • prináša dlhodobý pocit nasýtenia, pretože obsahuje proteín kazeín, ktorý sa oproti iným bielkovinám trávi výrazne dlhšie
  • pomáha pri únave a psychických problémoch, lebo nedostatok mliečnych bielkovín spôsobuje zníženie výkonnosti a dotkne sa aj pamäti
  • podporuje svalovú a hormonálnu činnosť tela
  • chráni zuby pred zubným kazom

Čo znamená voda v tvarohu?

Už sa vám určite stalo, že ste si otvorili nový tvaroh a navrchu bola voda. Nešlo však iba o vodu, ale o srvátku, ktorá sa uvoľňuje prirodzeným procesom z tvarohu. Táto tekutina zostáva po odstránení kazeínu z mlieka a jeho zrazení. Obsahuje bielkoviny, vitamíny B1, B2, B6, B12, E a C. To znamená, že túto vodu by ste v žiadnom prípade nemali vylievať, ale mali by ste ju vmiešať späť do tvarohu. Neprídete tak o vyššie spomenuté vitamíny, ale ani o fosfor, draslík, vápnik, sodík a zinok. 

Univerzálnosť tvarohu

Veľkou výhodou tvarohu je aj to, že sa dá pripraviť na veľmi veľa spôsobov. Nikdy vás teda neomrzí. Môžete si ho pripraviť na slaný spôsob so zeleninou alebo na sladký s ovocím. Táto univerzálnosť je veľkou výhodou práve pre tých, ktorí sa zaujímajú o svoj jedálniček a snažia sa stravovať zdravo.

Kedy je najvhodnejšie konzumovať tvaroh?

Tvaroh patrí k pomalšie stráviteľným bielkovinám a môže spôsobiť aj tráviace problémy. Preto by som ho neodporúčal konzumovať pred cvičením, ráno a ani po cvičení. V týchto časoch je oveľa vhodnejším zdrojom bielkovín proteínový koktail s rýchlo stráviteľnými bielkovinami.

Tvaroh by som odporúčal konzumovať buď ako desiatu, olovrant, alebo 2-2,5 hodiny pred spaním. Keďže sa kazeín pomaly trávi, zabezpečí lepšiu regeneráciu pre svaly počas dlhšej doby. 

zdravedesiate

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako používať doplnky výživy pri tréninguAko používať doplnky výživy pri tréningu

Doplnky výživy sa stali bežnou súčasťou mnohých športovcov, ale už aj nešportovcov. 

 

Desiatu a olovrant nikdy nepodceňuj!Desiatu a olovrant nikdy nepodceňuj!

Poznáš to, chceš chudnúť a všade čítaš, že jesť treba päť až šesť ráz denne. 

 

Jesť, alebo nejesť tofu?Jesť, alebo nejesť tofu?

Sója patrí medzi kontroverzné potraviny, no kvalitné fermentované produkty, ako napríklad miso, tempeh či natto do zdravého jedálnička patria. Ako je to s tofu? 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tvaroh je v strave športovca nevyhnutný

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.