11. FEB 2014

Ľudia, ktorí jedia raňajky sú spokojnejší a ľahšie schudnú

Mirka

Ľudia nejedia raňajky z rozličných dôvodov. Niektorí ich nepovažujú za dôležité, iní nemajú na prvé jedlo dňa čas a ďalší si myslia, že ak vynechajú raňajky, znížia tak celkové množstvo prijatých kalórií počas dňa a ľahšie schudnú. Lenže v skutočnosti majú zdravé a vyvážené raňajky vplyv nielen na zdravie, ale aj štíhlu líniu. 

Podľa odborníkov z Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health sú raňajky najdôležitejším jedlom dňa, pretože sú zdrojom živín, ktoré poskytujú energiu na celé dopoludnie. Človek sa potom dokáže lepšie koncentrovať v práci či v škole, ľahšie si udržať svoju hmotnosť (alebo aj schudnúť) a jesť neskôr počas dňa zdravšie jedlá. To je však možné len vtedy, keď sú raňajky zdravé a vyvážené.

Raňajkovanie prináša mnohé výhody

Raňajkovať sa rozhodne oplatí. Ak ste doteraz raňajky ignorovali alebo si nedokázali na ne nájsť čas, mali by ste pouvažovať o náprave, pretože:

  • nakopnú metabolizmus, ktorý je po hodinách spánku spomalený (ak vynechávate jedlá, metabolizmus funguje v tzv. núdzovom režime a „ukladá“ si energiu na horšie časy zo všetkého, čo zjete)
  • dodajú energiu na celé dopoludnie
  • zlepšujú koncentráciu
  • pomôžu vám udržať si hmotnosť a schudnúť, pretože metabolizmus začne správne pracovať už od rána, nebudete mať tendenciu jesť toľko sladkých či nezdravých jedál v dôsledku výkyvov krvného cukru
  • podieľajú sa na zlepšení nálady a lepšom zvládaní stresových situácií

 

Dôležité sú zdravé raňajky

Najhoršie, čo môžete urobiť, je neraňajkovať vôbec. Mnohí si však lámu hlavu nad tým, ako by mali vyzerať ideálne raňajky. Podľa akých zásad sa teda riadiť? V prvom rade sa vyhnite nezdravým tukom (salámy, slanina) a rýchlym sacharidom (biele pečivo, chlieb, sladké cereálie, sušienky). Sústreďte sa na zdravé potraviny, ktoré obsahujú najmä komplexné sacharidy (ovsené vločky), ktoré treba skombinovať s kvalitnými proteínmi (mliečne výrobky) a tukmi (orechy, semená). Dôležitá je tiež vláknina, preto nesmie chýbať ovocie a zelenina. Samozrejmosťou sú tekutiny, ideálne čaj, ovocné alebo zeleninové šťavy.

Aj brunch je správna voľba

Ak si neviete so zložením zdravých raňajok poradiť, môžete využiť populárnu formu stravovania, a tou je brunch. Vďaka brunchu si môžete dopriať chutné a zdravé raňajky pre seba alebo svojich blízkych. A keďže sa blíži Valentín, tak vám určite príde vhod brunch do postele, ktorým môžete svojej polovičke originálnym spôsobom vyznať lásku práve na sviatok zamilovaných. Ak uprednostňujete zásadne BIO, potom je pre vás určený balíček Brunch ako z babičkinej záhradky. A milovníci fitness ocenia Brunch, ktorý vás udrží vo forme. Je zložený zo zdravých potravín, za ktoré sa vám vaše telo poďakuje.

Bruncher.sk

Ak sa vám nepáči žiadny z hotových balíčkov, môžete si ho nakombinovať podľa svojich predstáv. Na stránke Bruncher.sk jednoduchým spôsobom vyplníte on-line objednávku, spresníte všetky náležitosti (termín, čas a pod.) a môžete sa tešiť na chutné a zdravé jedlo priamo domov či do kancelárie! 

Foto: Bruncher.sk


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ľudia, ktorí jedia raňajky sú spokojnejší a ľahšie schudnú

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.