3. SEP 2017

Zásobte sa vitamínom C na jeseň a zimu

Veronika Shoebridge

Leto sa pomaly končí, už aj večer sa skôr stmieva. Preto by sme ešte mali využiť čas, ktorý máme a zásobiť telo, špajzu či mrazničku vitamínom C, aby sme prichádzajúcu jeseň neprivítali kýchaním a kašľom, ale plní energie a vitality.

Vitamín energie

Chladné, tmavé, sychravé a studené počasie nemá na nás ľudí bohvieaký pozitívny vplyv. Cítime sa vyčerpane, potrebujeme dlhšie spať, jesť mastnejšie, tučnejšie jedlá a všetko toto môže mať za následok nedostatok vitamínu C. Práve tento vitamín má nahraditeľný vplyv na ľudské telo, zdravie, vitalitu a odolnosť.

Tak, ako sa pripravujeme na zimné mesiace tým, že v lete pripravujeme zásoby dreva, či zavárame alebo mrazíme ovocie, tak isto treba pristupovať aj ku svojmu telu. Je to totiž jediné miesto, v ktorom musíme celý život žiť. Musí nám záležať na tom, aby sme si tento náš celoživotný “domov” udržiavali vo skvelom funkčnom stave.

Ako nato?

Vitamín C, alebo aj kyselina askorbová, je jednou zo základných stavebných látok ľudského tela a nevedeli by sme bez neho existovať. Tento mimoriadne silný antioxidant, ktorý je rozpustný vo vode, vplýva nielen na nás zovňajšok, ale aj vnútro. Udržiava pokožku mladú a pružnú, zabraňuje tvorbe vrások, znižuje krvácanie ďasien, urýchľuje hojenie rán, napomáha rýchlejšej regenerácii svalstva po fyzickej záťaži. Posilňuje imunitu, srdcovo cievny systém, znižuje cholesterol, predchádza chudokrvnosti.

Koľko je ale to ideálne množstvo? Denná spotreba sa pre normálneho človeka pohybuje v rozmedzí 2 až 15 gramov. Záleží to samozrejme na pohlaví, váhe či životnom štýle (fyzická práca, fajčenie, telesná hmotnosť, strava).

Zásobte si na začiatku jesene mrazničku a naplňte svoj jedálniček ríbezľami, jahodami, červeným melónom, malinami, čerešňami, brokolicou, kelom, cukinami či paprikami.

Mrazenie je úžasný, jednoduchý, rýchly a finančne nenáročný spôsob ako uchovať množstvo letných, na vitamín C bohatých plodov aj na zimné mesiace bez toho, aby stratili výživovú hodnotu. Čo sa zeleniny týka, kvasenie je najľahšou cestou ako uchovať vitamín C aj počas zimných mesiacov. Napríklad taká kapusta.

Tepelné úpravy typu pečenie či vyprážanie sa však neodporúčajú.

Čo ak strava nestačí?

Ak pochybujete o tom, že vaša strava nie je dostatočne pestrá, vždy je tu aj možnosť výživových doplnkov, ktoré kúpite už nie len v lekárni, ale v každom obchode siete dm drogerie markt. Vyskúšajte DAS geusnde PLUS vitamín C v prášku, 100 g,vitamínový výživový doplnok je vhodný na podporu dennej dávky vitamínu C a taktiež na doplnenie zvýšenej potreby príjmu vitamínu C pre výkonnostných športovcov, fajčiarov, tehotné a dojčiace ženy.

vitamin c

Foto: dm drogerie markt
Zdroj titulnej fotky: Devin Rajaram, CC0

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Zásobte sa vitamínom C na jeseň a zimu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 958
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.