15. OKT 2013

10 jednoduchých vecí, ktoré môžeme spraviť dnes a naštartovať sa k super životospráve

Áno. Možno sa Vám to mnohým zdá byť klišé, ale životospráva a osobná zodpovednosť voči svojmu telu sú jednou z najdôležitejších predispozícií v ceste za dosahovaním vašich cieľov. Či už ide o splnenie kariérnych snov, ktoré v súčasnej spoločnosti prevládajú a sú istým meradlom životného úspechu alebo ide o dosiahnutie požadovaných výsledkov v športe, umení, či rodinnom živote, tak musíme uznať, že svojho tela sa nezbavíme a je kľúčom k nášmu naplneniu.

Určite dobre poznáte všetky klasické výhovorky typu:

  • Za všetko môže genetika
  • Mne to proste nespaľuje, priberám aj zo vzduchu
  • Musím si dať sladké, inak mi to nepáli
  • Čo som zajac, aby som jedol toľko zeleniny
  • Všetko s mierou a som v pohode

 

Problém však nastáva v tom, že mnoho z týchto výhovoriek je len akousi zásterkou toho, že sme k sebe nezodpovední a chceme si ospravedlniť nedostatok, ktorý nás trápi. V tomto smere vás chcem povzbudiť, motivovať a inšpirovať do akcie, pretože len akciou eliminujete strach z neúspechu a sami uvidíte, že to v podstate vôbec nemusí bolieť začať jesť skutočne výživné jedlá, vyberať si ako trávite váš čas a žiť naplno.

10 tipov ako na to

Pripravil som tak pre vás jednoduchý zoznam akcií, ktoré môžete začať aplikovať dnešným dňom a môžu byť skutočným štartom alebo tou pravou inšpiráciou v ceste za vaším optimálnym zdravím a vysokým výkonom.

1. Vyhoďte z chladničky a z komory všetky sladkosti aj polotovary

2. Zbavte sa pečiva a nahraďte ho tak maximálne nekvasenými plackami

3. Doprajte si plnohodnotné bielkovinovo-tukové raňajky so zeleninou (vajíčka na masle)

4. Prečítajte si 3 články o skutočnej výžive

5.Pozrite si ako sa z varenia teší Jamie Oliver a zistíte ako sa dá začať efektívne variť

6. Kúpte si inšpiratívnu knihu o varení a strave

7.Zacvičte si vysoko intenzívny intervalový tréning

8. Dajte si zelený čaj, kvalitnú kávu alebo citrónovú vodu a posilnite svoju imunitu

9. Skúste čiastočné hladovanie a odľahčite organizmus

10. Urobte si nákup plnohodnotných potravín na váš nasledujúci týždeň

Ako extra bonus pridávam zoznam „powerfoods“, ktoré odporúčam začať testovať a sami uvidíte, aký prospešný efekt môžu mať na vás tieto potraviny. Vyskúšajte napríklad : mandľové maslo, goji sušené ovocie, chia semiačka, zelený jačmeň, kokosové mlieko, poctivý kefír, ľanové semiačka, či kvalitnú horkú čokoládu.

Určite vás napadlo, že či si môžete dať pivo alebo nejaký ten alkohol. Nebudem sa pretvarovať, že sa ma to netýka a tak len odporučím eliminovať a robiť tie najlepšie voľby. Vyberáme teda kvalitné španielske alebo talianske víno, ktoré obsahuje najväčší pomer antioxidantov a pri kontrolovanom množstve 2 dcl má ten najlepší efekt, tak ako má aj nízkosacharidová večera pre každého zdravého gurmána.


Autor článku

powerfood

Dušan Plichta

Dušan je profesionálnym poradcom, dobrodruhom a nadšencom, ktorý spája gastronómiu so skutočne zdravou výživou. Ako bývalý tanečník Lúčnice, triatlonista a expert na tradičné jedlá svetových kuchýň, rozbieha unikátny projekt Powerfood Chef, pričom ponúka inovatívny, niekedy možno kontroverzný gurmánsky prístup k výživovému poradenstvu. Dušanovou víziou je ukázať ľuďom široké možnosti plnohodnotnej a kvalitnej výživy. Navyše sa Dušan výživa v bádaní a aplikácii najnovších poznatkov z vedy a výskumu, ktoré prepája s konkrétnymi gastronomickými skúsenosťami, ktoré získal cestovaním po svete.

http://www.dusanplichta.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 jednoduchých vecí, ktoré môžeme spraviť dnes a naštartovať sa k super životospráve

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.