24. APR 2015

6 druhov orechov, ktoré predĺžia a skvalitnia život

redakcia

Už hrsť kvalitných orechov denne prispieva k posilneniu zdravia.

 

Niektoré z nich pochádzajú z našej záhradky, iné si kupujeme na trhu alebo v supermarketoch. Ktoré z nich sa oplatí pravidelne konzumovať?

Vlašské orechy

Sú bohatou zásobárňou zdravých tukov, ktoré pozitívne ovplyvňujú pamäťové schopnosti i činnosť srdca. Znižujú hladinu cholesterolu a tvorbu krvných zrazenín. Obsahujú hlavne vitamíny zo skupiny B a vitamín E. Éčko je významným antioxidantom, ktorý spomaľuje proces starnutia. Nechýba v nich ani fosfor, horčík, draslík a zinok. V menšom množstve sú zastúpené aj bielkoviny.

Odporúčame: Alnatura orechový mix BIO, 200 g je harmonická kompozícia ušľachtilých orechov a jadier. Ideálna chrumkavá pochúťka pri mnohých príležitostiach. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm orechy

Para orechy

Sú zásobárňou bielkovín, tukov, vitamínov zo skupiny B (hlavne vitamínu B1, ale aj B3, B6), vitamínu E, železa, draslíka, horčíka, selénu, fosforu a zinku. Podobne ako väčšina orechov pomôžu napríklad pri ťažkostiach s koncentráciou, depresiou, úzkosťou a poruchami metabolizmu. Spájajú sa aj s prevenciou rakoviny prostaty a vďaka zinku posilňujú imunitu.

Mandle

Sú jedným z najlepších zdrojov rastlinných bielkovín, ktoré sú veľmi dôležité aj pre športujúcich ľudí. Obsahujú vápnik prospievajúci kostiam a zubom. Vitamín E spomaľuje starnutie mozgu i pokožky a v mandliach je zastúpený v hojnom množstve. Zdravé tuky chránia pred srdcovocievnymi ochoreniami a vláknina zasýti. Mandle by mali jesť ľudia s vysokým krvným tlakom a hladinou cholesterolu v krvi.

Pekanové orechy

Pekanové orechy sa vyznačujú vyššou kalorickou hodnotou, ale sú veľmi výživné. Pomáhajú pri ťažkostiach s prostatou a problémami močových ciest. Sú zdrojom prospešných tukov, vlákniny, proteínov, vitamínov skupiny B, vitamínu E, draslíka, horčíka, vápnika, železa, zinku a ďalších látok.

Píniové oriešky

Ich prednosťou je obsah polynenasýtených mastných kyselín, kvalitných proteínov a mangánu. Obzvlášť vhodné sú pri vysokej hladine cholesterolu v krvi a psychických problémoch.

Lieskovce

Aj lieskovce sú zdravým spestrením jedálnička. Horčík pomôže pri bolestiach hlavy a svalových kŕčoch, vitamín E prospeje pokožke, zdravé tuky podporia činnosť kardiovaskulárneho systému, vláknina je prevenciou zápchy. Sú aj dobrým zdrojom ďalších minerálov a stopových prvkov, ako napríklad vápnika, železa, fosforu, draslíka, selénu a zinku. 

Odporúčame: Alnatura lieskové oriešky BIO, 200 g – sú chrumkavým dodávateľom energie s mimoriadne jemnou arómou. Sú obzvlášť vhodné na pečenie, ako prídavok do müsli alebo len tak ako pochutina. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm lieskovce 
 

Odporúčame prečítať: Hrsť orechov denne vám zaručí dlhovekosť

 

Orechy sú súčasťou aj ovocnej RAW torty. Nech sa páči videorecept


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 6 druhov orechov, ktoré predĺžia a skvalitnia život

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.