20. APR 2016

Ako originálne zaradiť goji do jedálnička? Inšpirujte sa

Nikola Danišová

Goji nie sú len zdravé červené plody na „zobkanie“. Kustovnica čínska je výbornou surovinou aj do kuchyne.

Dajú sa z nej pripraviť polievky, lahodné smoothies, kaše či dokonca dezerty. Inšpirujte sa receptami, ktoré sme pre vás pripravili. 

Prečo konzumovať goji?

Goji, alebo kustovnica čínska, je veľmi silným antioxidantom, teda je aj skvelým doplnkom pri boji s rakovinou. Pomáha pri suchom kašli, artridíte a potláča zápal. Goji tiež podporuje činnosť mozgu, chráni DNA človeka a považuje sa za elixír mladosti. Zlepšuje spánok, posilňuje kardiovaskulárny systém, zrak, fungovanie obličiek aj pečene. Pre ženy je goji hotovým zázrakom. Pravidelné konzumovanie goji zvyšuje plodnosť, zmierňuje rannú nevoľnosť počas tehotenstva, dokonca aj príznaky menopauzy. Mužov poteší, že pravidelná konzumácia týchto červených plodov spevňuje svaly i kosti. 

Odporúčame: dmBio sušené bobule goji BIO, 150 g – bobule goji, teda plody kustovnice čínskej, sú v Ázii tiež označované ako „bobule šťastia“. Svojou trpko-ovocnou chuťou sú na slnku dozreté bobule chutným občerstvením medzi jedlami. Sú lahodné v müsli, obilnej kaši, v dezertoch či koláčoch a tiež vynikajúce v jedlách z mäsa, predovšetkým z diviny alebo hydiny. Zakúpite v sieti dm drogerie markt. 

dm goji

 

Ako konzumovať goji

Deťom do 18 mesiacov sa goji neodporúča podávať vôbec. Deťom do 10 rokov stačí hrsť bobúľ denne. Deti nad 10 rokov a dospelí môžu skonzumovať dve hrste plodov. Takéto dávky stačia na to, aby sme každý deň prijali potrebné množstvo vitamínov, minerálov a iných prospešných látok.  

Smoothie z goji 

Potrebujeme: 100 g goji, jedno väčšie avokádo, polovicu marakuje, polovicu banánu, polovicu manga, 1 PL avokádového oleja, podľa chuti čerstvé lístky z mäty, škoricu, med alebo propolis. 

Ako na to: Goji na noc namočíme do čistej vody. Ak máme bio goji, vodu, v ktorej sa plody namáčali, môžeme použiť na zriedenie smoothie. Goji rozmixujeme a potom pridáme ostatné očistené ingrediencie – mango, banán, marakuju, avokádo, avokádový olej, ktoré tiež rozmixujeme. Hotové smoothie posypeme propolisom, škoricou a mätovými lístkami. 

Paradajková polievka s goji

Potrebujeme: 1 hrnček goji, 500 g pasírovaných paradajok, 1 väčšia cibuľa, 2 PL olivového oleja, mleté čili, mletú rascu, koriander, za hrsť petržlenovej vňate.

Ako na to: Goji na noc namočíme do misky s vodou. Na druhý deň si na oleji opražíme dozlatista cibuľku, ochutíme ju troškou soli a čili. Do hotovej cibuľky pridáme goji a paradajky. Túto zmes potom necháme povariť asi päť minút. Pridáme pol litra zeleninového bujónu alebo, ak chceme, len čistú vodu (prípadne vodu, v ktorej sme na noc nechali napučať goji v bio kvalite – takáto voda by nemala obsahovať toxické látky). Po zaliatí zmesi vodou pridáme koriander a rascu. Varíme cca 15 minút na miernom ohni a následne polievku rozmixujeme ponorným mixérom. Na úplný záver pridáme petržlenovú vňať. 

zdravedesiate

Goji sušienky

Potrebujeme: 50 g ovsených vločiek, 20 g goji, 10 g sušených marhúľ, 10 g hrozienok, sliviek alebo datlí, za hrsť dyňových, sezamových alebo ľanových semienok, za hrsť ľubovoľných orieškov – najlepšie mandle alebo lieskové orechy, sneh z troch vajec, med na dochutenie.

Ako na to: Na masle opražíme ovsené vločky. Postupne pridávame nadrobno nasekané sušené ovocie a vybrané sladidlo. Všetko necháme ľahko karamelizovať. Takto vytvorenú zmes potom zmiešame s vyšľahaným snehom a po lyžiciach z nej ukladáme na plech, ktorý si dopredu vystelieme papierom na pečenie. Vložíme do rúry vyhriatej na 150 ֯C a pečieme cca 10 až 15minút, až kým nebudú sušienky zlatisté.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

4 druhy bobuľového ovocia, ktoré vás nadopujú vitamínmi4 druhy bobuľového ovocia, ktoré vás nadopujú vitamínmi

Bobuľové ovocie je jedným z najlepších zdrojov dôležitých antioxidačných látok. 

 

 

Jedzte superpotraviny. prekvapia vás svojou silou!Jedzte superpotraviny. Prekvapia vás svojou silou!

Boom okolo superpotravín sa nedá prehliadnuť. 

 

Kustovnica čínska posilní imunitu a pomôže pri zápcheKustovnica čínska posilní imunitu a pomôže pri zápche

Bobuľky goji obsahujú veľa betakaroténu i vitamínu C, ktoré sú významnými antioxidantmi.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako originálne zaradiť goji do jedálnička? Inšpirujte sa

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.