Chcete lepšiu postavu? Nie je to len o cvičení
1. AUG 2017

Chcete lepšiu postavu? Nie je to len o cvičení

Rozhodli ste sa schudnúť a zapracovať na svojej postave, no nemáte čas venovať sa cvičeniu denno-denne? Prinášame vám tipy, ktorými túto snahu môžete podporiť aj pri každodenných činnostiach.

Správne držanie tela je základ

V prvom rade je dôležité si osvojiť správne držanie tela. Toto je dôležité nielen pri cvičení, ale aj pri bežných činnostiach, pri chôdzi, či sedení. Veď ako často sa doslova hrbíme nad počítačom alebo obedom?

Správne držanie tela znamená, že sa nastavíme do tzv. neutrálnej pozície. V tejto pozícii by sme nemali cítiť žiadne napätie, naše telo nie je naklonené dopredu, dozadu ani do strán. Hlava je vzpriamená, nezakláňame ju dozadu, ani nevyčnieva dopredu. Ramená sú uvoľnené. Hrudník netrčí dopredu, ani nie je prepadnutý dozadu.

Panva je v neutrálnom postavení, čo znamená niečo medzi podsadenou panvou a vypučeným zadkom. Je to pozícia, pri ktorej zapájame svaly stredu tela a tým ich aj posilňujeme.

Buďte stále v pohybe

Okrem správneho držania tela, je potrebné zaradiť čo najviac pohybu do každodenného života. Jednoducho, treba sa čo najviac hýbať, vždy a všade, kde je to možné, a to aj v prípade - resp. najmä v prípade, že máte sedavé zamestnanie.

Cestou do práce a z práce vymeňte auto za bicykel, verejnú dopravu za pešiu chôdzu. Cestou z práce môžete chôdzu striedať s rýchlou chôdzou či behom. Takisto zabudnite na výťahy a eskalátory a radšej vybehnite po schodoch. Voľný čas trávte aktívne, prechádzkami, či už po meste alebo v prírode, prípadne rôznymi hrami s deťmi alebo priateľmi.

Tipy na posilňovanie svalov pri každodenných aktivitách

  • Pri čakaní v rade, alebo čakaní na autobus robte výpony.
  • Ak potrebujete niečo zdvihnúť zo zeme, alebo na zem položiť, nepredkláňajte sa, no namiesto toho urobte drep.
  • Drepujte, alebo robte kliky o stenu, keď ste sami vo výťahu.
  • Pri sedení za stolom si medzi kolená dajte overball, alebo menší vankúšik, prípadne fľašu s vodou a stláčajte kolená k sebe.
  • Počas vybavovania telefonátov vyskúšate tzv. wall sit – chrbát oprite o stenu a pokrčte kolená až do pozície, akoby ste sedeli na stoličke.
  • Pri sedení na stoličke sa pevne chyťte jej okrajov a celou silou zatlačte do stoličky, akoby ste chceli zdvihnúť zadok, raz sa vám to možno aj podarí.
  • Ak nesiete v oboch rukách nákup, snažte sa ho rovnomerne rozložiť a zdvíhajte ramená smerom k ušiam, na chvíľu zadržte a uvoľnite.

 

Zdroj ilustračnej fotky: Porapak Apichodilok, CC0


Autor článku

Silvia Hadekova

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení a autorka stránky o zdravom životnom štýle - Eat.Train.Love. Venujem sa hlavne funkčným tréningom zameraným na prácu s vlastnou váhou, intervalovým cvičeniam (HIIT) a DeepWorku. Mojím cieľom je, aby sa ľudia po mojej hodine cítili nabití pozitívnou fyzickou aj psychickou energiou.

http://silviahadekova.com

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Chcete lepšiu postavu? Nie je to len o cvičení

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1035
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.