3. FEB 2016

Doplňte do tela potrebné vitamíny konzumáciou ľanových semiačok

Nikola Danišová

Sú takmer bez chuti, lacné, ľahko dostupné a extrémne zdravé! Vyskúšajte ľanové semiačka a doplníte telu množstvo potrebných látok. 

Prečo sú také zdravé?         

Ľanové semiačka obsahujú všetky tri základné zložky, ktoré naše telo potrebuje: zdravý tuk, bielkoviny a sacharidy. Tieto semiačka sú obrovským zdrojom stopových látok, minerálov a vitamínov. Nájdete v nich vitamíny B, C, E, K, železo, vápnik, fosfor, draslík, sodík, horčík, meď, mangán, luteín, zinok, selén, no aj dôležité kyseliny – kyselinu pantoténovú a kyselinu listovú.

Vyskúšajte ľanové semiačka pri chudnutí           

Je pravda, že ľanové semiačka obsahujú vysoký obsah zdravých tukov (omega-3 a omega-6 mastných kyselín) a vyrába sa z nich veľmi kvalitný ľanový olej. Zdravý tuk v semiačkach podporuje trávenie, vyprázdňovanie a detoxikuje tráviaci systém. Okrem toho zrýchľuje metabolizmus. Úprava trávenia tak výrazne pomôže pri chudnutí. Treba však dodržiavať dennú dávku 20 g – teda jednu čajovú lyžičku.

Ako používať ľanové semiačka     

Tieto výborné semiačka vám pomôžu aj počas choroby. Pokiaľ vás trápia tráviace ťažkosti, hnačka, zápcha, zápal, vysoký cholesterol alebo obyčajná chrípka, ľanové semiačka vám určite pomôžu. Počas choroby by ste mali dennú dávku semiačok zvýšiť z 20 g na 25-35 g. Dávka nemusíte konzumovať naraz. Môžete si ju rozdeliť. Ľanové semiačka sú výborným pomocníkom v boji proti rakovine. Vtedy sa odporúča okrem semienok užívať aj ľanový olej. Denná dávka je 30 g semiačok a 2 polievkové lyžice oleja.

Ľanové semienka údajne pochádzajú z Babylonu a pre ich zdravé účinky ich ľudia využívali už pred 5 000 rokmi. Semiačka by sme mali v ideálnom prípade konzumovať s mliečnym tukom. Živiny zo semiačok sa tak vstrebajú oveľa lepšie. Najjednoduchšie je pridať semienka do jogurtu, do nátierky z cottage syru alebo do ovsených vločiek s mliekom.

Účinky ľanových semienok na naše telo

  • sú prospešné pri liečbe kožných ochorení a zápalov
  • majú antiseptické a antibiotické účinky
  • sú vhodné pre diabetikov     
  • odstraňujú zápchu aj hnačku
  • podporujú tvorbu črevnej mikroflóry
  • zlepšujú trávenie
  • podporujú imunitu
  • upravujú hladinu cukru v krvi          
  • znižujú cholesterol
  • prečisťujú obličky a pečeň
  • udržiavajú pevné cievy
  • majú detoxikačné účinky, čím prečisťujú celé telo
  • prevencia proti rakovine a kardiovaskulárnym ochoreniam

Tip Cvičte.sk: čaj z ľanových semienok  

Najviac zdraviu prospešných látok zo semiačok dostanete vtedy, keď sa vylúhujú alebo podrvia. Cvicte.sk vám prináša tip na výrobu ľanového čaju, ktorý má rýchle a veľmi priaznivé účinky na trávenie. Do uzatvárateľnej nádoby (napr. termosky) nasypeme 3 polievkové lyžice ľanových semienok, zalejeme litrom vriacej vody a necháme lúhovať niekoľko hodín. Čaj scedíme a podľa chuti môžeme pridať med. Pijeme po 2 dcl 30 minút pred každým jedlom. Čaj sa odporúča piť 10 dní. Potom by ste mali vidieť výsledky – zlepšenie trávenia a možno aj úbytok hmotnosti. Pokiaľ vám čaj z ľanových semienok nechutí, vyskúšajte k nim pridať čerstvú mätu, menší citrón pokrájaný na kolieska a trochu postrúhaného zázvoru. 

Zdroj foto: flickr.com

zdravedesiate

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Ako rozlíšiť dobré a zlé tuky?Ako rozlíšiť dobré a zlé tuky?

Nepriateľom nášho zdravia je hlavne cholesterol a trans-mastné kyseliny. 

 

Deficit zinku je príčinou nízkej výkonnosti i svalových problémovDeficit zinku je príčinou nízkej výkonnosti i svalových problémov

Zinok je jedným zo stopových prvkov, ktoré sú v organizme športovcov nízko zastúpené. 

 

Dôležité omega-3 mastné kyseliny. prečo ich naše telo potrebuje?Dôležité omega-3 mastné kyseliny. Prečo ich naše telo potrebuje?

Ukázalo sa, že omega-3 mastné kyseliny majú schopnosť znižovať odbúravanie (stratu) svalových vlákien. 

 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Doplňte do tela potrebné vitamíny konzumáciou ľanových semiačok

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.