4. NOV 2015

Každodenné návyky jednotlivých národov, ktorými sa oplatí inšpirovať

Svet sa mení a vplyvom technológií “zmenšuje”. Môžeme pozorovať životný štýl ľudí na celom svete a deliť sa o rady a skúsenosti jednoduchšie ako kedysi. 

Zoberme si príklad od jednotlivých národov v tom, ako zlepšiť svoje každodenné návyky a žiť tak zdravší život.

1. Nemecko

Raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa majú pre Nemcov veľký význam. Až 75 % nemeckého obyvateľstva raňajkuje každý deň. Ich raňajky pozostávajú z ovocia, ovsených vločiek či celozrnného pečiva a zeleniny. Podľa štúdie vykonanej vo Veľkej Británii, ľudia, ktorí neraňajkujú, majú väčšiu tendenciu podľahnúť nezdravým potravinám neskôr počas dňa. Naučme sa každý deň začať zdravými raňajkami.

Skvelý tip:

  • Ovsené vločky zmiešame s ľanovými, slnečnicovými a chia semiačkami. Pridáme mandle, kokos a bobuľové ovocie (čučoriedky, maliny, jahody, černice). Zalejeme ryžovým, sójovým alebo mandľovým mliekom.

2. Poľsko

Poliaci majú vo zvyku jesť častejšie doma ako vonku. Jedlo pripravené doma je väčšinou zdravšie ako jedlo podávané v reštauráciách. Keďže si ho uvaríme sami, poznáme všetky použité suroviny, ich množstvo a spôsob prípravy. Štatistiky ukazujú, že Poliaci minú iba 5 % svojho mesačného rozpočtu určeného na jedlo na stravovanie mimo domova, zatiaľ čo v Spojených štátoch je to až 37 %. Nájdime si čas na prípravu zdravého a chutného jedla vo vlastnej kuchyni.

3. Holandsko

V Holandsku je vraj viac bicyklov ako ľudí. Holanďania používajú bicykle pri vykonávaní každodenných úloh, ako cesta do práce či nakupovanie. Priemerný Holanďan prejde ročne na bicykli až 870 km. Jazdou na bicykli je možné spáliť až 550 kalórií za hodinu. Vymeňme auto za bicykel tak často, ako je to možné. Cesta sa nám síce o niečo predĺži, no stojí to zato. Vyhneme sa dopravným zápcham, nemusíme hľadať parkovacie miesto a to najdôležitejšie: spravíme niečo pre svoje zdravie a kondíciu.

4. Rusko

Rusi majú v obľube pestovanie vlastnej zeleniny a ovocia. Ich strava je teda výživnejšia, pretože obsahuje mnoho zdravých a čerstvých potravín. Viac ako polovica Rusov má záhrady a využíva ich pre drobné poľnohospodárstvo pre svoje potreby. Inšpirujme sa a nahraďme polotovary a spracované potraviny plné soli, cukrov a rozličných umelých látok, čerstvými a prírodnými potravinami z vlastnej záhrady či balkóna.

5. India

O Indoch je známe, že používajú mnoho korenia, pričom v ich jedle vysoko dominuje kurkuma. Podľa štúdie, uskutočnenej na University of California v Los Angeles, kurkuma pôsobí preventívne proti Alzheimerovej chorobe, čo vysvetľuje nízke percento tohto ochorenia medzi staršími obyvateľmi Indie. Okrem toho podporuje spaľovanie tukov rovnako ako chilli papričky, ktoré zrýchľujú metabolizmus. Naučme sa dochucovať jedla korením, bylinkami či cesnakom. Dodajú nášmu jedlu skvelú chuť, krásnu farbu a neodolateľnú vôňu.

6. Nórsko

Nóri trávia väčšinu svojho voľného čas vonku. V lete je obľúbenou aktivitou turistika, v zime zasa lyžovanie. Takto sa udržiavajú fyzicky aktívni, čo pomáha znižovať hromadenie tuku. Snažme sa tráviť voľný čas aktívnejšie a na čerstvom vzduchu. Okrem toho, že sa budeme viac hýbať, doplníme telu dôležitý vitamín D, ktorého najlepším prirodzeným zdrojom je slnečné žiarenie a podľa štúdií všetci trpíme jeho nedostatkom. Posilňuje imunitný systém a chráni pred mnohými ochoreniami, ako napríklad rakovina, srdcové choroby, cukrovka či skleróza multiplex.

7. Japonsko

V Japonsku si ľudia málokedy nechajú ujsť svoj “power nap“ (krátky 15-20 minútový spánok). Štúdie na univerzite Cornell ukazujú, že nedostatok spánku je priamoúmerný k nárastu telesnej hmotnosti. Nedostatok spánku spôsobuje mnohé nežiaduce zmeny v metabolizme, nárast hladiny kortizolu, zníženie hladiny leptínu, čo spôsobuje neustály pocit hladu. Spánok, naopak, predlžuje život, zlepšuje pamäť a znižuje stres. Podľa štúdií v Grécku, ľudia, ktorí si doprajú polhodinové zdriemnutie aspoň trikrát týždenne, majú o 37 % nižšie riziko úmrtia na srdcové choroby.

8. Južná Afrika

Rooibos čaj sa teší obľube po celej Južnej Afrike. Tento čaj je prirodzene sladký, takže nevyžaduje pridaný cukor. Má antioxidačné účinky, pôsobí proti srdcovocievnym chorobám a celkovému starnutiu organizmu. Je prírodným zdrojom minerálov a vitamínu C. Vymeňme svoje každodenné kapučíno za rooibos čaj a vyhneme sa stovkám kalórií každý týždeň.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

3 tipy, ako spáliť viac kalórií pri behu3 tipy, ako spáliť viac kalórií pri behu

Beh je efektívnou formou cvičenia na spaľovanie tuku i kalórií. 

 

 

6 najväčších chýb, ktorých sa dopúšťame v posilňovni6 najväčších chýb, ktorých sa dopúšťame v posilňovni

Aj vy makáte na sebe v posilňovni a napriek tomu to na vás nie je poriadne vidieť?

 

 

Aktivita tvorí motiváciu, hovorí trénerAktivita tvorí motiváciu, hovorí tréner

Hľadáte motiváciu na pravidelný beh? Tak jednoducho začnite. 


Anketa

Posilňujete svoju imunitu v jeseni?

Áno, jem viac ovocia a zeleniny.
Áno, užívam výživové doplnky.
Jem zdravo a cvičím po celý rok.
Nie, nerobím pre to nič výnimočné.

Celkom hlasovalo: 38

Autor článku

Silvia Hadekova

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení a autorka stránky o zdravom životnom štýle - Eat.Train.Love. Venujem sa hlavne funkčným tréningom zameraným na prácu s vlastnou váhou, intervalovým cvičeniam (HIIT) a DeepWorku. Mojím cieľom je, aby sa ľudia po mojej hodine cítili nabití pozitívnou fyzickou aj psychickou energiou.

http://silviahadekova.com

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Každodenné návyky jednotlivých národov, ktorými sa oplatí inšpirovať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.