25. NOV 2015

Máte nadváhu a málo svalov? Dajte šancu srvátke

Proteíny sú potrebné pre obnovu a rast svalov a tiež vyžadujú viac energie na trávenie ako napríklad sacharidy. 

Dali ste sa do boja s tukmi a chcete získať postavu snov? Potom ste určite upravili stravovanie a začali poctivo trénovať. V súvislosti s tým zrejme zvažujete aj užívanie výživových doplnkov, pretože nie vždy je možné pokryť nároky organizmu na určité látky iba z potravín. Čo poviete na srvátku? Je  bohatým zdrojom proteínov a laktózy, teda mliečneho cukru a ďalších látok.

Čo je vlastne srvátka?

Srvátka nie je žiadnou novinkou, dobre ju poznali už naše staré mamy a neraz ju označovali ako poklad či dokonca mliečny zázrak. Hoci je srvátka vedľajším produktom pri produkcii syrov a tvarohu, je bohatá na množstvo pre človeka dôležitých látok. Základom sú bielkoviny a laktóza (obsah v sušine je až 70-80 percent). Zloženie srvátky sa mierne líši od toho, či je kyslá alebo sladká. Napríklad sladká srvátka obsahuje, samozrejme, viac mliečneho cukru a kyslá srvátka je bohatšia na vápnik.

V hlavnej úlohe srvátkové bielkoviny

Srvátka je častým výživovým doplnkom pre športovcov, pretože obsahuje cenné srvátkové bielkoviny. Proteíny sú vo všeobecnosti veľmi dôležité pre všetkých športujúcich ľudí. Ich užívanie v kombinácii s tréningom pomáha svalom rásť a obnovovať sa. Ak v tele chýbajú, dochádza k úbytku svalovej hmoty i k ohrozeniu ďalších funkcií, ktoré prebiehajú v ľudskom tele. Bielkoviny sú tiež dôležitou zložkou jedálnička tých, ktorí sa snažia schudnúť. Je to preto, lebo zasýtia a hlavne telo potrebuje na ich trávenie viac energie ako je to napríklad v prípade sacharidov. 

Odporúčame: Das gesunde Plus srvátková tyčinka s čučoriedkovou príchuťou máčaná v mliečnej čokoláde, 35 g. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm srvátka

Srvátka je bohatá aj na vitamíny a minerály

Okrem bielkovín sú v srvátke zastúpené minerálne a stopové prvky, ako napríklad vápnik, horčík, draslík, horčík a železo. Z vitamínov hrajú hlavnú úlohu vitamíny zo skupiny B, ale nachádza sa v nej aj vitamín C a A.

Srvátka a strata tuku

Zastúpené srvátkové proteíny sú pokladom pre svalovú hmotu a tiež sa podieľajú na zrýchlení metabolizmu. Ako je to však so stratou samotného tuku? Zaujímavú štúdiu vykonali odborníci z USA. Počas 12-tich týždňov znížili účastníkom štúdie denný príjem o 500 kalórií. Avšak jednej skupine dali 20 minút pred raňajkami a večerou srvátkový proteín. Po uplynutí tohto obdobia skontrolovali obom skupinám váhu i množstvo tuku. Obe skupiny prišli o slušné množstvo kilogramov, avšak skupina užívajúca srvátkový proteín stratila oveľa viac telesného tuku a menej svalovej hmoty ako kontrolná skupina (1).

Odporúčame: Das gesunde Plus energetická tyčinka s kokosovo-mandľovou príchuťou máčaná v horkej čokoláde, 35 g. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

dm srvátka

Srvátka podporí očistu tela

Niet pochýb o tom, že srvátka by nemala chýbať v jedálničku športujúcich a tých, ktorí sa snažia schudnúť. Avšak nutričný obsah naznačuje, že je výborná aj ako prostriedok na očistenie organizmu, podporu imunity či dokonca zlepšenie pleti.

Referencie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2289832/

zdravedesiate

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Ako nakŕmiť svoje svaly a byť výkonnejší?Ako nakŕmiť svoje svaly a byť výkonnejší?

Po vykonaní fyzickej aktivity je veľmi dôležité svaly dostatočne kŕmiť, aby naozaj mohli rásť a nezmenšovali sa. 

 

Rôzne druhy bielkovín a ich prospechRôzne druhy bielkovín a ich prospech

Proteín je stavebný kameň každého svalového tkaniva a prísun správneho množstva bielkovín spôsobuje rozdiel medzi dosiahnutím vašich cieľov a opačnou situáciou.

 

 

Srvátka a fitnes: aký je jej význam pri cvičení?Srvátka a fitnes: Aký je jej význam pri cvičení?

Hlavnou zložkou srvátky sú srvátkové bielkoviny. Obsahuje aj veľa ďalších vitamínov i minerálov. Je vhodným doplnkom pre športujúceho človeka? 

 


Anketa

Desiatujete každý deň?

Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Máte nadváhu a málo svalov? Dajte šancu srvátke

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.