Opäť ste si dali záväzok schudnúť? Tento raz to dotiahnete do konca!

Advertoriál

Novoročné predsavzatie schudnúť niekoľko kíl si dávajú mnohí. Skutočne ho však dodrží málokto. Prečo je také ťažké udržať sa v kondícii a stravovať sa zdravo? 

Fitness_Cvicenie_Zena_Fitko_Cinky
Zdroj: Futurino, PR
16. JAN 2020

S príchodom nového roka si zvykneme dávať záväzky. Práve prvá strana v kalendári v nás vyvoláva pocit, že je najvhodnejší čas začať s niečím, na čo sme sa odhodlávali už veľmi dlho. Po pár týždňoch, ba dokonca často už po niekoľkých dňoch však naše nadšenie vyprchá a my skĺzneme do starých, zabehnutých koľají. Ako dodržaťto, čo sme si predsavzali a skutočne vytrvať v zdravom životnom štýle? 

Zmenu musíme skutočne chcieť 

Ak pramení naše vyhlásenie o chudnutí zo snahy vyhovieť rodine či partnerovi, ale sami sa v súčasnom tele cítime dobre, šanca na úspech je malá. V prvom rade musíme chcieť my sami. Okolie a jeho názory sú až na druhom mieste. 

Nezabúdajme na prípravu 

Ak sme dospeli k vnútornému rozhodnutiu, že chceme zmeniť našu životosprávu, pred tým, ako do toho skočíme rovnými nohami, je dôležité pripraviť si vhodné podmienky. Základným pilierom chudnutia je strava. Naša chladnička aj špajza by mali obsahovať len potraviny, ktoré sú pre nás vhodné, napríklad ovocie, zeleninu, mliečne výrobky a chudé mäso. Rozlúčiť by sme sa mali so sladkosťami, slanými pochutinami, mastnými jedlami a inými nezdravými dobrotami, ktoré nás môžu v slabej chvíli zvádzať ku starým zlozvykom. 

Ak sa obávate, že zdravá strava ide do peňazí, prelistujte si letáky rôznych potravinových reťazcov a nakúpte ovocie aj zeleninu za akciové ceny. Väčšinu letákov nájdete na jednom mieste na stránke https://www.letakomat.sk/. Môžete si tak v pokoji prezrieť ponuky jednotlivých obchodov a nakúpiť skutočne výhodne. 

Nedostatok času? Cvičiť sa dá aj doma! 

Sťažnosti na príliš málo voľného času sú jednou z najčastejších výhovoriek. Nemôžem, nemám kedy, mám priveľa povinností... Zdá sa vám to povedomé? Nemáte kedy ísť do telocvične? Žiaden problém, cvičte doma! Na výber máte cviky podľa odborných videí, nájdete ich napríklad TU. Ak chcete na začiatok vyskúšať tréning zdarma, môžete si zacvičiť podľa videí z youtube kanálu CvicteSK, ktoré sú k dispozícii bezplatne. 

Ak nepatríte k tým, ktorí radi cvičia s vlastnou váhou, alebo chcete športovať popri pozeraní večerného filmu, odporúčame vám poobzerať sa po vhodnom stroji na cvičenie. Nemusíte nakupovať drahé zariadenia z vysoko špecializovaných obchodov, výber športového náčinia môžete spojiť s nákupom zdravých potravín v rámci návštevy Kauflandu. V rámci svojich akcií ponúkajú na cvičenie napríklad fitlopty, podložky na cvičenie, činky a ďalšie pomôcky, ktoré vám pri cvičení pomôžu. A nezabudnite si do košíka vložiť aj kvalitnú osobnú váhu, s ktorou môžete sledovať svoje pokroky.

Motiváciou sú reálne očakávania  

Za tehličkami na bruchu, ktorými sa pýšia športovci z plagátov vo fitnes centrách, stojí veľa námahy a odriekania. Očakávať, že po mesiaci cvičenia budeme vyzerať rovnako, je skutočne nereálne. Aby sme si udržali motiváciu, je dobré stanoviť si reálne ciele a pomaličky sa k nim prepracovať. Chcete schudnúť 15 kg? Posnažte sa prvý mesiac schudnúť 2 – 3 kg. Ak sa vám to podarí, ďalší mesiac sa pokúste zhodiť ďalšie 2 kg. Nezabúdajte, že čím viac schudnete, tým ťažšie idú posledné kilá dole. A navyše, svaly sú ťažšie ako tuk, preto sa vám dokonca po čase môže stať, že vaša váha bude stáť. To ale rozhodne nie je dôvodom pre to, aby ste všetko zahodili a vrátili sa k starým zlozvykom. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Opäť ste si dali záväzok schudnúť? Tento raz to dotiahnete do konca!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1848
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.