3. APR 2017

Povolený doping na každý deň

MUDr. Pavel Malovič

Únava, stres, vyčerpanie, bolesti hlavy, búšenie srdca, nadmerná fyzická a psychická záťaž. Koľko takých dní máte počas roka a ako sa cez ne dostať? 

Pohyb

Pocit znechutenia a ubitosti sa pri pohybovej aktivite na čerstvom vzduchu určite stratí. Je to účinný recept pre každého, kto má pocit úplného vyčerpania. Najlepšou obranou proti stresu je solídna kondícia získaná aeróbnym – vytrvalostným cvičením, ktoré trvá minimálne 20 minút, optimálne štyridsať minút. Najlepšia je rýchla chôdza, aj s paličkami – nordic walking, behanie v optimálnom tempe, plávanie a cyklistika. 

"Pohyb zlepšuje nielen fyzickú kondíciu, ale aj stav mysle."

malovic

Foto: Boiron

Spánok

V noci by sme mali prespať aspoň osem hodín. Mnohí ľudia to však nedokážu, pretože trpia poruchami spánku. Aj menší nedostatok spánku znižuje energiu, v dôsledku čoho sme unavení, mrzutí a náladoví. Ľudia, ktorí majú duševne náročné profesie a pracujú mnoho hodín denne, mávajú problém vypnúť, utlmiť nervový systém. Podobný problém však môže nastať aj po nadmernej fyzickej práci. Pokiaľ oklameme nočný spánok, naše telo si tento spánkový dlh zapamätá. Keď dlh nevrátime, narastá a veľmi ťažko ho telu a duši vraciame. Zdravý, hlboký spánok je ideálnym prostriedkom na obnovenie telesných a duševných síl. 

"Pre naše telo aj dušu je spánok niečo ako nabíjačka pre mobilný telefón."

Magnézium 

Aktivita horčíka v našom organizme sa spája najmä s hormonálnou, nervovou a svalovou činnosťou a je veľmi dôležitá pre uvoľňovanie energie. Udržiava v dobrom stave obehový systém a nazýva sa tiež srdcový minerál. S podporou horčíka sa zvyšuje antioxidačná schopnosť vitamínu E pri likvidácii voľných radikálov. Kvalita účinku sa zvyšuje vo vyváženej kombinácii s vitamínmi B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B3 (PP, niacín), B5 (kyselina pantoténová), B6 (pyridoxín), B7(biotín), B9 (kyselina listová) a B12. Ak sa v kombinácii nachádza aj antioxidant a likvidátor ťažkých kovov selén, tak spolu s horčíkom a vitamínom E „zachraňujú“ srdce.

magnezium

Foto: Boiron

Zdravý dospelý človek „obsahuje“ priemerne 22 až 30 gramov horčíka:

  • 61 % je uložených v kostiach a zuboch
  • 28 % sa nachádza vo všetkých druhoch svalov
  • 10 % je v ostatných telesných bunkách
  • 1 % koluje mimo buniek (krvná plazma)

 

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Povolený doping na každý deň

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 960
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.