23. JAN 2017

Proteínový prášok je skvelou náhradou múky

Janka Chocholová

Vyskúšajte si jednoduché proteínové recepty, ktoré sú vhodné na udržanie optimálnej hodnoty bielkovín v organizme.

Pre niektorých z nás je už bežné používať vo svojich receptoch proteínový prášok. Ukázalo sa, že je zdravou alternatívou múky pri pečení. Nielenže poskytuje prírodné živiny, ktoré potrebujeme, ale dodáva jedlám potrebnú zdravosť. Preto je už tiež bežné používanie proteínového prášku ako doplnku stravy aj na odporúčanie lekárov, keďže pomáha udržiavať vyššiu hladinu proteínov v tele, ktorú si náš organizmus vyžaduje.

Proteínový prášok sa stal veľmi obľúbenou prísadou, a to aj z nasledovných dôvodov:

  • neobsahuje tuk ani cholesterol, respektíve iba zanedbateľný podiel;
  • je vhodnejšou voľbou ako potraviny s nadmerne vysokým obsahom bielkovín;
  • má príjemnú chuť a je vhodný pre celú rodinu;
  • je cenovo úspornejší v porovnaní s inými potravinami.

MUDr. Richard Kozár MPH. z Medical Weight Management s.r.o. zdôrazňuje nenahraditeľnosť bielkovín vo výžive človeka. 

„Sú nenahraditeľné pre stavbu a obnovu tkaniva, zúčastňujú sa na tvorbe enzýmov, hormónov a imunitných látok. Ako zdroj energie ich organizmus využíva iba v krajných prípadoch. Vyšší príjem bielkovín má ale v diéte  veľa výhod, napríklad: menší pocit hladu (bielkoviny majú zo všetkých hlavných živín najväčšiu schopnosť zasýtiť), množstvo svalovej hmoty zostáva zachované, teda neklesá bazálny metabolizmus a hmotnostné úbytky dlhšie vydržia.“  

Ďalej upozorňuje, že „výživa plnohodnotnými bielkovinami môže byť do budúcnosti veľkým problémom. Najmä produkcia z biologického hľadiska kvalitnejších živočíšnych bielkovín, ktoré sú z ekonomického pohľadu ďaleko náročnejšie ako rastlinné bielkoviny. Biologicky kompletné, plnohodnotné bielkoviny obsahujú všetky základné aminokyseliny v správnom pomere. Do budúcnosti sa budeme musieť zamerať tak na zvýšenie využiteľnosti už existujúcich zdrojov bielkovín, ako aj na vytváranie nových zdrojov bielkovín pri relatívne nízkych nákladoch ich produkcie.“ 

Proteínové prášky najčastejšie obsahujú štyri základné bielkovinové zložky, akými sú vajcia, srvátka, ryža a sója, spracované do tejto práškovej formy. Následne sú obohatené o minerály a vitamíny, prípadné iné látky prospešné pre náš zdravý životný štýl.

Skvelé, chutné a  rýchle recepty nájdete na našom webe v sekcii Recepty. Tu je malá ochutnávka:

Proteínový snackProteínový snack

Zdravá maškrta pre labužníkov.

 

 

 

 

 

Energetické proteínové guľky s orechovým maslomEnergetické proteínové guľky s orechovým maslom

Už len pri pomyslení na kombináciu orechového masla, medu, ovsených vločiek a chia semiačok sa nám zbiehajú slinky.

 

 

 

 

proteínové palacinkyProteínové  palacinky

Ideálne jedlo na raňajky.

 

 

 

 

 

Proteínovo-arašidové koláčikyProteínovo-arašidové koláčiky

Arašidové maslo, proteín, vajíčko, xylitol a vanilka. To znie sľubne.

 

 

 

 

 

Jablkovo-proteínové tyčinkyJablkovo-proteínové tyčinky

Sú zdravé a výživné. 

 

 

 

 


Zdroj foto:
akosiuvaritzdravie.sk


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Proteínový prášok je skvelou náhradou múky

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 888
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.