Vyformuj si telo do plaviek v BIKINI VÝZVE!

Regenerácia tela po cvičení je o zdravom spánku a vhodnom správaní

Advertoriál

Akékoľvek fyzické cvičenie odoberá športovcovi energiu, z tohto dôvodu je dôležité umožniť telu sa po veľkom výkone zotaviť. V opačnom prípade sa účinnosť tréningu zníži na nulu a vaše telo môže časom čeliť nejednému problému. Čím viac pozornosti sa preto venuje procesu obnovy, tým lepšie výsledky na vás po tvrdom tréningu čakajú.

Postel
Zdroj: PR, Seocentrum, Shutterstock.com
28. APR 2021

Čo presne to všetko znamená? V procese obnovy svalov sú hlavnými aspektmi tréning, správna výživa a hlavne zdravý spánok. Všetci o tom veľmi dobre vedia, no len minimum z tohto počtu si uvedomuje následky krutej reality. 

Naše odporúčania, zdravý spánok a kvalitné matrace nielen pre športovcov, by vám mohli v dokonalom zotavení tela po tréningu pomôcť.

Ako zmierniť únavu po cvičení?

Veľmi veľa ľud chápe pojem zotavenia niečo ako bezdôvodné polihovanie na gauči, relaxáciu na čerstvom vzduchu a iné. Obnova tela je ale proces, pri ktorom sa fyzické parametre organizmu vrátia do normálu a adaptívne schopnosti svalov sa zvýšia. Cieľom zotavenia po tréningu je aj zlepšenie fyzickej kondície tela, konkrétne vytrvalosti a silových vlastností.

Hlavným pravidlom pri zotavení svalov je ale vždy a v prvom rade zdravý spánok po cvičení, ktorý umožňuje telu úplné zotavenie. Trvanie spánku na zotavenie po fyzickej aktivite je individuálne, priemer je však v intervale 7 až 8 hodín. 

Samozrejme, k tomu, aby ste dokázali tieto hodnoty aj naplniť, je nutné si okolie postele aj správne vybaviť. Zdravotné matrace sú základ, od ktorého bude závisieť nielen pokojný, ale aj kvalitný a nikým nerušený spánok. 

Postel_Ruka

Vyskúšajte matrace z pamäťovej peny

Dobrý matrac zaisťuje zdravie chrbta, zmierňuje únavu, poskytuje pohodlie a príjemnú relaxáciu. Rozmanitosť trhu s matracmi je ale plná ponúk výrobkov s najnovšími technológiami a vývojom. Jedným z inovatívnych a najlepších plnív používaných v moderných matracoch je však pamäťová pena alebo memorix.

Pamäťová pena je plne syntetický materiál, ktorý sa skladá z polyuretánovej peny s uhľovodíkovými prísadami. Vďaka svojej pórovito-bunkovej štruktúre sa v ňom nedržia žiadne škodlivé mikroorganizmy a parazity. 

Najväčšou výhodou však je, že pod váhou tela matrace z pamäťovej peny dokonale kopírujú tvar vašej postavy, pričom si stále zachovávajú svoju kvalitu a pôvodný vzhľad i štruktúru, čo je pre ďalšie využitie tohto doplnku veľmi dôležité. O to viac, ak ste aktívnym športovcom.

Rozhodujú aj podmienky

Kvalitný spánkový režim je ale dôležitý nielen pre profesionálnych športovcov, ale aj tých, ktorí sú vo svete športu nováčikmi. Ako sme si povedali,nedostatok spánku je najhorším nepriateľom tela, pretoževyvoláva nesprávne spaľovanie svalovej hmoty, ako aj množstvo duševných a fyzických chorôb. Preto je nutné myslieť po výkone aj na odpočinok.

Samozrejme, ísť do postele hneď po tréningu nie je riešenie, pretože vaše telo sa musí aktuálnym podmienkam aj prispôsobiť. Skúste sa preto pred uložením do postele prejsť na čerstvom vzduchu a postupne seba aj unavené telo na situáciu pripraviť.

Kvalitný spánok je pre dôkladné zotavenie tela mimoriadne prínosný, pretože počas tohto procesu sa produkujú v organizme dôležité látky ako je adrenalín, dopamín a acetylcholín, ktoré sú potrebné pre efektívny a bezpečný fyzický tréning vykonávaný počas nasledujúceho dňa. 

Tieto látky ovplyvňujú stav tela a jeho schopnosť koncentrácie. Preto, ak túžite po dokonalom výsledku po cvičení, zaistite si všetko pre dobrý a kvalitný odpočinok v pohodlnej posteli. Ako prvé začnite výberom kvalitných matracov, ktoré sú vhodné nielen pre profesionálnych športovcov.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Regenerácia tela po cvičení je o zdravom spánku a vhodnom správaní

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 2041
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.