Vyformuj sa do plaviek za 28 dní­ v BIKINI VÝZVE

10 rád pre kvalitný spánok: Plnohodnotný odpočinok vám zlepší život!

Advertoriál

Až dve tretiny svetovej populácie nespí odporúčaných 8 hodín denne. Ochudobňovaním sa o spánok si významne znižujete kvalitu života, skracujete tiež jeho dĺžku. Máme návod ako to zmeniť!

Spanok_Priroda_Matrac
Zdroj: StockAdobe
19. JUL 2022

Vedeli ste, že ak pravidelne spíte len 5-6 hodín denne, tak ste z pohľadu organizmu a niektorých hormónov v priemere o 10 rokov starší? „Ak pochopíme prečo spíme, aké sú riziká nedostatku spánku, a ako spánkový režim môžeme optimalizovať, pozitívne tak dokážeme ovplyvniť svoju výkonnosť, náladu, či vôbec kvalitu života,“ hovorí renomovaný kondičný tréner a odborník značky VJEM, Mgr. David Brűnn, PhD.

Spánková deprivácia nám „ničí“ život

Spánková štúdia z USA uvádza zaujímavý fakt: po 19 hodinovom bdení bola zaznamenaná rovnaká úroveň kognitívnych funkcií ako je tomu počas stavu opitosti. Čo všetko vám spánková deprivácia spôsobuje? Toto sú jej dopady:

- Skrátenie dĺžky života

- Znížená imunita, energia a celkové zdravie

- Zvýšené riziko rakoviny, srdcovo-cievnych ochorení či cukrovky

- Náchylnosť k depresiám a zábudlivosti

- Znížená hladina testosterónu u mužov

- Priberanie

Ak čítate tento článok, pravdepodobne vediete aktívny životný štýl. Nedostatočná dĺžka a kvalita spánku okrem uvedených dopadov tiež dramaticky zvyšuje aj riziko zranení.

Čo vás oberá o kvalitný spánok – tieto elementy znížte na minimum

- Umelé osvetlenie typu LED (uvoľnenie melatonínu neprichádza načas)

- Alkohol (fragmentácia spánku a potlačenie REM fázy)

- Kofeín (blokovanie Adenozínu)

Večierka by mala byť pravidelná. Spánkom sa nedokážete „predzásobiť“ ani dobehnúť jeho deficit. Spať musíte jednoducho pravidelne – kvalitne a dlho. Choďte do postele a vstávajte v rovnaký čas počas celého týždňa – aj počas víkendov. 

Osvojte si týchto 10 rád od Davida Brűnna

1. Nastavte si na mobilných telefónoch večierku, kedy vás už nikto nezastihne – minimálne 30 min pred spaním.

2. Obmedzte čas pred obrazovkami minimálne 2 hodiny pred spaním, resp. využívajte okuliare blokujúce modré spektrum.

3. Nekonzumujte kofeín minimálne 7 hodín pred spaním, rovnako ani alkohol pred spaním.

4. Jedzte večeru bohatú na bielkoviny (obsah aminokyseliny Tryptofán), choďte spať s prázdnym žalúdkom – posledné väčšie jedlo jedzte približne do 19:00.

5. Spite v chladnej miestnosti, ak sa dá, v čo najtmavšej miestnosti. Rezervujte si spálňu výlučne pre spánok a sex.

6. Pite bylinkový čaj, resp. použite prírodný suplement Dobrý spánok pre upokojenie organizmu. 

7. Spite čo najďalej od mobilného telefónu, TV, wifi a pod, v krajnom prípade zariadenia vypnite alebo prepnite do letového režimu.

8. Nešportujte vo večerných hodinách.

9. Vyberte si správny typ a tvrdosť matraca.

10. Ďalšími pomôckami môžu byť písanie denníka, dychové cvičenia, aromaterapia, horúca sprcha, autogénny tréning a iné.

Doplnky_Vjem_16-9

Spite dostatočne dlho a kvalitne

Dokázali by ste opätovne zaspať napríklad o 11:00 doobeda? Ak áno, tak pravdepodobne váš spánok nie je optimálny. Dokázali by ste optimálne fungovať bez ranného kofeínu? Ak nie, tak pravdepodobne prekrývate spánkovú depriváciu. Skúste do života zaradiť aj naše odporúčania a sledujte, ako zmenený štýl života ovplyvní váš spánok. Počas nočného odpočinku môžete organizmus aj regenerovať – doprajte si prírodný suplement Nočná regenerácia. Vyhnite sa tabletkám na spanie, sú návykové a spôsobujú mnohé vážne zdravotné problémy a výrazne skracujú dĺžku života!

Mnoho podobných edukačných článkov zameraných na výživu, fakty a novinky v rámci zdravého stravovania, z oblasti športu, zlepšenia životosprávy, na ceste za vaším novým, lepším JA, nájdete na blogu Vjem


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 rád pre kvalitný spánok: Plnohodnotný odpočinok vám zlepší život!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 2106
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.