Dopraj si aktívny oddych na novom FIT POBYTE v X-Bionic 11.-13.11.

Ako sa opäť dostať do formy po pôrode?

Jana Šimkovičová
Keď si spomeniem na všetky otázky, aké som mala po pôrode ohľadom cvičenia, až ma strasie. Nikde som nenašla odpovede.
Ako sa opäť dostať do formy po pôrode?
Zdroj: Jana Šimkovičová
30. AUG 2022

Gúglila som ako hluchá a nakoniec som si tak nejako vystačila power jogou. A dnes som fakt happy, že som vtedy cvičila power jogu a nie napríklad Tae-bo a nezačala po pôrode skákať ako divá. 

Po pôrode to v našom tele vyzerá, ako keby vo vnútri vybuchla bomba. Hlboké stabilizačné svaly sú narušené, oslabené, niekedy nefunkčné. Čo v budúcnosti môže spôsobovať bolesti a funkčné problémy pohybového aparátu.

Možno si poviete, a čo, veď aj naše mamy nič neošetrovali a prežili to. Áno, niektorá viac v pohode, inú to dobehlo neskôr. Toto pre mňa fakt nie sú argumenty v 21. storočí. Hlavne, keď doba pokročila, máme okolo seba kopec študovaných ľudí, ktorí poukazujú na detaily. 

Dôležité detaily, ktoré tvoria funkčný celok 

Pýta sa ma nedávno žena okolo 40 rokov. Mám problém s únikom moču. Hmm, a spevnila si pánvové dno po pôrode?  Ani po prvom, ani po druhom, už vôbec nie po treťom. Ale inkotinencia nie je príjemná vec. Niekedy končí zákrokom, keď je už neskoro. To mi ale ženy, ktorým na sebe záleži nechceme. Myslím, že už sa máme trochu viac rady a chceme pre seba viac. Zdravé a pevné telo nie je samozrejmosť, hlavne po pôrode. Je potrebné na ňom trochu popracovať. Áno, aj popri dieťati. Prečo nie? Nezabúdajme, že spokojná mama vytvára spokojné prostredie pre celú rodinu. Mama s problémami ťažko ostane v pohode a nad vecou. Aj keď sa po pôrode sústredíme na dieťa, nemali by sme zabúdať ani na seba.

fit mama 2

Prečo venovať čas špeciánym tréningom po pôrode?

Aj to zdôrazňujeme v našom novom video programe Supershape FIT MAMA 2 venovanom hlavne ženám po pôrode. Chceme, aby ste boli zdravé, silné a sebavedomé. Aby ste stavali na dobrých základoch. Aby ste sa nevrhli hneď na príliš výbušné cvičenia, ktorými si môžete viac ublížiť než pomôcť. 

Začnite pekne postupne s ohľadom na svoje sily a čas. V našom tíme sme ženy, ktoré vieme, čím si prechádzate. Odrodili sme už pár detí a vieme, čo zhruba riešite. Vieme, že aj toho času popri dieťati je niekedy zúfalo málo. Preto sme všetky videotréningy pripravili do 30 minút. Stačí vám 8 týždňov, aby ste sa dali do poriadku. Posilnili vnútorné svaly, odstránili svalové dysbalancie, spevnili oblasti brucha a chrbta, natiahli a precvičili celé telo. A pripravili ho na ďalšie tréningy a športy, ktorých máme mimochodom v Supershape PREMIUM neúrekom. 

Čo všetko vás čaká vo video programe FIT MAMA 2?

Okrem cvičení vás čaká aj určitá dávka edukácie. Mysleli sme na všetko, preto sa:

  • Naučíte, čo už môžete bezpečne vykonávať počas šestonedelia,

  • Navyknete si na pravidelný pohyb,

  • Ošetríte celé vnútorné prostredie narušené po pôrode,

  • Pri cvičeniach si oddýchnete. Je to váš čas pre seba,

  • Naučíte sa, ako správne kojiť z fyziologického hľadiska,

  • A tiež vám ukážeme, ako sa správne hýbať popri starostlivosti o dieťa.

Všetky tréningy som si poctivo odcvičila pri natáčaní, aby som presne vedela, čo vám ponúkame. Aj keď mám rada, akčné formy cvičenia, tieto fyzio tréningy mi padli neskutočne dobre. Pokiaľ chcete spevniť brucho, posilniť pánvové dno, speniť oblasť krížov alebo drieku, či posilniť svaly krku, neváhajte a cvičte. Fyzioterapeutka Naďa Ulehlová si pre nás všetky pripravila krásne zostavy, ktoré vás budú baviť. A nemyslite si, že pri fyzioflow tréningoch sa nespotíte. Výsledok ucítite samé na sebe. Aj v podobe úbytku centimetrov. Aj to je popri zdraviu skvelá motivácia, čo poviete?

fit mama 2

Tento videoprogram vznikol aj ako osveta pre všetky ženy. Je nesmierne dôležité, aby ste sa po pôrode postarali aj samé o seba. Navyše týmito menej fyzicky náročnými formami cvičenia vás chceme priviesť k pravidelnému cvičeniu. Už keď ste začali, bola by naozaj škoda, keby ste potom prestali. 

Ako funguje celý program

Potrebujete iba 8 týždňov na to, aby ste si ho odcičili a dostali sa do formy. Čakajú vás 4 tréningy. Každý jeden tréning cvičíte 2 týždne, minimálne 3 krát do týždňa. Potom ste pripravené na ďalší tréning, ktorý opäť cvičíte 2 týždne v rovnakej frekvencii. Má to svoju postupnosť, ktorá dopraje čas aj telu, aby si navyklo a zotavovalo sa. 

Popritom môžete využívať informácie, ako sa správne hýbať popri dieťati, ako kojiť a netrpieť pritom boleťami.

Som hrdá na to, že sme tieto tréningy zostavili. Nie je to jednoduchá téma, aby to celé bolo účinné. Inak, nezabudli sme ani na vás tehotné ženy. Vás chceme sprevádzať celým tehotenstvom. Preto sme pripravili komplexný program, kde cvičíte celé tehotenstvo. Jednotlivé tréningy sú prispôsobené danému mesiacu a podporujú práve tu svalovú skupinu, ktorú tehotné telo potrebuje.

Verím, že sa vám budú tréningy páčiť a po ich odcvičení sa vrhnete na ďalšie cvičenia, ktoré vás budú baviť a budú pre vás predstavovať oddych. V ponuke Supershape PREMIUM ich máme naozaj dosť. Sama podľa nich cvičím a motivujem vás k pohybu aj na svojom Instagramovom profile @janasimkovic.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa opäť dostať do formy po pôrode?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 2131
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.