Pridaj sa do Supershape LETNEJ VÝZVY, začať môžeš aj DNES!

Pitný režim je (nielen) pri chudnutí kľúčový: 5 tipov ako ho zlepšíte

Redakcia

Skúsený výživový poradca Michal Páleník považuje dostatočný pitný režim za zásadný. Čo všetko ovplyvňuje a ako ho viete jednoducho zvýšiť?

Michal Páleník
Zdroj: Simona Hulmanová
9. FEB 2023

Pitný režim má veľký význam nielen zo zdravotného, ale tiež z hľadiska chudnutia. To, či pijeme veľa alebo málo vody, priamo neovplyvňuje množstvo tuku, ktoré máme, značne to však ovplyvňuje naše sústredenie, únavu, pocit hladu, zdravie, detoxikáciu a rovnako tak hmotnosť kvôli zavodneniu. Čím viac vody pijete, tým viac vody vaše telo vylúči a odľahčí sa. Možno ste to nevedeli, ale pri nedostatku vody si ju telo ukladá do končatín a vy sa tak cítite neprimerane zavodnené. Ešte stále váhate, či dodržiavať pitný režim?

Stačí aj voda z vodovodu

Výživový poradca Michal Páleník tvrdí, že na to, aby ste 100 % hydratovali organizmus, vám stačí obyčajná voda z vodovodu. Vo všeobecnosti by ste mali vypiť minimálne 2 litre vody denne, pri teplom počasí či fyzickej námahe ešte viac. Ako zistíte, či pijete dostatočne? Rozhodujúca je farba moču. Čím je svetlejší, tým lepšie. Ak je váš moč tmavší, vo vašom pitnom režime by ste mali pridať. Voda je jednoducho kľúčová. Ak si chcete počas dňa merať, koľko ste vypili, používajte vždy rovnaký pohár alebo si naplňte fľašu so známym objemom a sledujte, koľko z nej ubudlo, prípadne, koľkokrát sa vám podarilo ju vyprázniť. 

Ako je to s kávou a sladenými nápojmi?

Ak si zvyknete do čaju pridávať med, ideálnym množstvom je jedna čajová lyžička. Tú rozmiešajte v nápoji až po tom, čo trochu vychladne. Ak by ste med vmiešali do horúceho čaju, stratil by všetky antioxidanty a zdravé látky, ktoré obsahuje. Ak pijete kávu, vypite k nej aj pohár vody. Pozor však na kapučíno či latté, ktoré obsahujú veľa kalórií a ich hodnota sa blíži skôr k desiatej či olovrantu. Sladené nápoje telo v skutočnosti dehydratujú, keďže musí vydávať energiu a vodu na ich strávenie. Ak môžete, uprednostnite nesladené verzie nápojov, sú pre organizmus prínosnejšie. 

Akými trikmi zlepšíte svoj pitný režim?

1. Majte vodu vždy na očiach! Nalejte si pohár vody a majte ho poruke na stole, noste si vodu v aute, v taške či v ruksaku.

2. Pohár vody pred každým jedlom je skvelým spôsobom ako „naplniť“ žalúdok a naštartovať trávenie.

3. Ak vám čistá voda nechutí, pridajte si do nej citrón alebo bylinky, prípadne si uvarte slabší nesladený čaj.

4. Zaraďte potraviny, ktoré sú bohaté na vodu. Michal odporúča najmä šalátové uhorky a zeleninu, citrusy či v letnom období melón. Dobrou voľbou sú aj kašovité jedlá, prívarky, vývary, omáčky, polievky či smoothies. 

5. Na to, aby ste si pravidelne pripomínali pitný režim, existujú mnohé aplikácie, stačí si nejakú stiahnuť do mobilu a dodržiavať jej odporúčania. 

Ku osvojeniu správneho pitnému režimu vám pomôže aj naša Supershape Reštart výzva. V tomto prepracovanom programe vám ponúkame pomocnú ruku a prepracovaný návod na dosiahnutie zdravého a pevného tela. Tento program pod vedením skúsených špecialistov je zostavený odborníkmi z oblasti výživy a cvičenia tak, aby sa vám podarilo získať správne pohybové a stravovacie návyky, nevyhnutné pre vyformovanie tela a udržanie váhy bez obmedzovania a hlúpych diét. Pridajte sa k nám a zmeňte svoj život!

Banner Reštart výzva

 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pitný režim je (nielen) pri chudnutí kľúčový: 5 tipov ako ho zlepšíte

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.