Daj cvičeniu štýl s odolnými Supershape PODLOŽKAMI.

Spestrite si jedálniček zdravým avokádom

Nikola Danišová

Avokádo je pokladom kuchyne. Má široké použitie a výborný vplyv na zdravie. Presvedčte sa sami. 

Spestrite si jedálniček zdravým avokádom
2. FEB 2016

Zásobáreň zdravých tukov 

Avokádo, ktoré je v skutočnosti ovocím, je obrovským zdrojom zdravých nenasýtených tukov, mastných alkoholov a mastných kyselín,najmä kyseliny olejovej. Okrem iného obsahuje aj draslík, horčík, vitamíny E, C a B vitamíny. Jeho výhodou je, že neobsahuje žiadny cholesterol ani sodík.

Výhody avokáda     

  • znižuje cholesterol v krvi a pravdepodobnosť výskytu kardiovaskulárnych ochorení
  • je výborným pomocníkom v boji proti rakovine, pretože má vysoký obsah antioxidantov
  • má protizápalové účinky
  • pomáha pri reume a osteoartritíde
  • je vhodný aj pre diabetikov, pretože má nízky glykemický index a nízky obsah cukrov
  • pomáha pri redukcii hmotnosti
  • zmierňuje menštruačné bolesti
  • podporuje sústredenie a tvorbu červených krviniek

Ako si správne vybrať avokádo    

Avokádo by malo byť pri stlačení mäkké, ale pevné – nie kašovité. Nemalo by mať žiadne priehlbiny, fľaky a už vôbec by nemalo mať viditeľné stopy plesne. Prezrite sa najmä na okolie stonky, kde sa pleseň nachádza najčastejšie.

Ako avokádo uskladniť      

Ak nemáte v pláne avokádo konzumovať hneď, pokojne kúpte tvrdšie a nechajte ho v kuchyni na suchom mieste alebo to dajte do chladničky. Naopak, ak potrebujete, aby avokádo dozrelo rýchlejšie, vložte ho do papierového vrecúška spolu s banánom a nechajte v kuchyni. Takto vám avokádo môže dozrieť už za dva dni.

Načaté avokádo vždy odkladáme do chladničky a snažíme sa skonzumovať to najlepšie na ďalší deň. Avokádo odkladáme v plastovom vrecúšku, alebo v zatváracej plastovej miske, aby sme zamedzili prístupu vzduchu. Olúpané avokádo, podobne ako jablká, banány a zemiaky, oxiduje. Ak tomu chceme zabrániť, pokvapkáme avokádo citrónovou šťavou.

Chutné využitie avokáda    

Avokádo má jemne maslovú, no nevýraznú chuť. Preto má široké využitie a môžeme to spracovať na sladko a aj na slano. Sú z neho vynikajúce a zdravé nátierky, zeleninové aj ovocné šaláty, hlavné jedlá aj polievky.

Avokádová polievka

Potrebujeme:

3 ks avokáda, 3 PL citrónovej šťavy, 1 ks cibule, 2 strúčiky cesnaku, 2 PL oleja, ½ dl zeleninového vývaru, 250 ml sladkej smotany, 2 ks paradajok, bazalka, soľ, čierne korenie

Postup:

Avokáda narežeme a olúpeme, pokvapkáme ich citrónovou šťavou. Na oleji osmažíme cesnak, cibuľku, potom pridáme avokádo a rozvaríme na kašu. Pridáme smotanu, okoreníme, osolíme a necháme variť. Paradajky olúpeme, jadierka odstránime a nakrájame na kocky. Pri podávaní  polievku ozdobíme opraženými paradajkami a bazalkou.

Avokádová nátierka

Potrebujeme:

1 ks avokáda, 1 celý cottage syr, 2 strúčiky cesnaku, soľ a korenie

Postup:

Zrelé avokádo olúpeme a v miske popučíme. Primiešame cottage syr, pretlačený cesnak, okoreníme a osolíme. Aby nátierka nezhnedla, môžeme pokvapkať trochou citróna.

Chutný ovocný šalát

Potrebujeme:

1 ks avokáda, 1 ks jablka, strapec hrozna, za hrsť malín (alebo iné malé ovocie, ako napr. jahody), za hrsť čerešní, nízkotučný (alebo kvalitný kravský, ovčí či kozí jogurt), škoricu

Postup:

Avokádo očistíme a spolu s jablkom pokrájame. Pridáme zvyšné ovocie a primiešame jogurt. Nakoniec posypeme ovocím. Ak tento šalát raňajkujeme, môžeme pridať zrelý banán alebo pár kociek kvalitnej minimálne 75 % horkej čokolády. 

zdravedesiate

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

3 detox smoothies, ktoré vás odľahčia3 detox smoothies, ktoré vás odľahčia

Celé ovocné a zeleninové plody, ktoré sa rozmixujú, ponúkajú telu množstvo živín a tiež sú ľahšie stráviteľné. 

 

5 potravín, ktoré nakopnú váš mozog5 potravín, ktoré nakopnú váš mozog

Ak je v strave napríklad nedostatok zdravých tukov, pamäť i mozgové funkcie nefungujú tak, ako by mali. 

 

 

Avokádová penaAvokádová pena

Avokádo je bohaté na mononenasýtené mastné kyseliny a vlákninu, ktoré pomáhajú kontrolovať cholesterol, zlepšiť krvný obeh a oživiť pokožku. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Spestrite si jedálniček zdravým avokádom

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.