Čo jesť pre spokojný žlčník a zdravú pečeň?
27. DEC 2016

Čo jesť pre spokojný žlčník a zdravú pečeň?

Veronika Shoebridge

Každý nám to želá a momentálne je v každom vianočnom a novoročnom vinši – zdravie. Prečítajte si, ako zdravie podporiť už tým, čo položíte na stôl.

Nemáme pre vás veľmi dobré správy. Dnešná moderná spoločnosť a strava sa so slovom zdravie veľmi nekamaráti. Prejedáme sa, jeme až príliš veľa soli, cukru, mastných a tučných jedál. Jeme v strese, poprípade na jedlo vôbec nemáme čas, a tak jeme mimoriadne nepravidelne. To spôsobuje obrovskú záťaž žlčníku, ale najmä pečeni, ktorá musí pracovať extra tvrdo, aby sa dokázala vysporiadať so všetkými škodlivinami a tukom čo možno najefektívnejšie.

Predsavzatia, predsavzatia, predsavzatia

Najmä teraz, v čase Vianoc a blížiaceho sa nového roka, teda v čase hojnosti, štedrosti, veselosti a osláv, dávame týmto dvom orgánom poriadne zabrať. Ale nemusí to tak vôbec byť. A začať môžete aj hneď teraz. Čo tak pridať na sviatočný stôl aj potraviny, ktoré pečeň a žlčník potešia a pomôžu im namiesto toho, aby ich zaťažili?

Ktoré sú tie pravé?

Cesnak

Je nielen základom takmer každého jedla, ale dokáže zaktivizovať pečeňové enzýmy, ktoré z tela odvádzajú toxíny. Jeho dve zložky alicín a selén pomáhajú pečeň prečisťovať.

Grapefruit

Je nabitý vitamínom C, ale aj antioxidantami, ktoré nakopnú prirodzené čistiace procesy v pečeni. Stačí jeden pohár grepového džúsu a enzýmy v pečeni, ktoré vyplavujú toxické látky z tela, sa ihneď prebudia zo zimného spánku.

Avokádo

Pomáha telu produkovať látku zvanú glutatión, ktorá je taktiež veľmi potrebná pri detoxikácii pečene.

Čo sa zdravého žlčníka týka, dbajte na dostatok potravín s vysokým obsahom vlákniny, pravidelný pitný režim, a tým sa myslí hlavne čistá voda a veľa čerstvého ovocia a zeleniny.

Nebojte sa, ani počas sviatkov nebudete musieť žiť len o zelenine. Pokojne si môžete dopriať aj hydinu či ryby alebo dokonca chudé kvalitné bravčové, alebo jahňacie mäso.

Naopak, snažte sa obmedziť príjem vyprážaných a príliš mastných jedál na minimum.

Samozrejme, jeden rezeň či podkovička z kapra nevadí, no snažte sa aj toto následne vykompenzovať aspoň nejakou ľahkou poobednou prechádzkou.

Zoberte so sebou aj rodinných príslušníkov a urobte si tak aktívnu zábavu na čerstvom vzduchu. Ani nebudete vedieť ako a dáte vášmu zdraviu darček.

Zdroj foto: pixabay.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Banány sú zdravé, avšak pozor na fruktózuBanány sú zdravé, avšak pozor na fruktózu

Banány sú nabité živinami, ale obsahujú aj veľa prírodného cukru a niektorí z nás si ich dožičia viac aj počas vianočných sviatkov.  

 

Vaša krvná skupina ovplyvňuje aj to, koľko vážiteVaša krvná skupina ovplyvňuje aj to, koľko vážite

Neviete si poradiť s nadváhou? Možno sú za to zodpovedné potraviny, ktoré sú nevhodné pre vašu krvnú skupinu a vy ich hojne konzumujete. 

 

Návod na prípravu rastlinných nápojov v pohodlí domovaNávod na prípravu rastlinných nápojov v pohodlí domova

Sú zdravé, chutné a vhodné aj pre ľudí s intoleranciami či alergiami. Dajú sa kúpiť v obchode, ale s trochou šikovnosti i vyrobiť doma. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Čo jesť pre spokojný žlčník a zdravú pečeň?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 1015
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.