12. AUG 2016

Ako si pripraviť zdravé müsli?

V niektorých kupovaných müsli produktoch nájdete cukor, glukózovo-fruktózový sirup, oxid siričitý či palmový olej, čo nasvedčuje tomu, že od zdravých majú veľmi ďaleko.

Preto je vždy veľmi dôležité prečítať si etiketu a všimnúť si zastúpenie hlavných zložiek. O kvalite müsli veľa napovie obsah obilných vločiek, orieškov, semienok a neprisladzovaného sušeného ovocia – pre tieto suroviny platí, že čím viac, tým lepšie. Dobrým ukazovateľom kvality je aj vysoký obsah vlákniny na jednu porciu a maximálne 7 g cukru v jednej porcii.

Naopak, ak na prvých priečkach v zložení nájdete cukor, glukózovo-fruktózový sirup, stužené tuky (pozor na ne hlavne v pražených müsli produktoch), sodík, farbivá či konzervačné látky, je lepšie takýto produkt nekupovať a poobzerať sa po zdravšom, alebo si vyrobiť müsli doma. Je to jednoduché, rýchle a navyše viete, čo domáce müsli obsahuje.

Tipy na prípravu müsli

Čokoládové müsli pre labužníkov

Suroviny:

  • 250 g rozličných druhov vločiek (ovsené, špaldové, pšenové, ryžové...), ½ ČL čiernej himalájskej soli, 15 g masla ghí, 50 g orieškov podľa preferencií, 2 PL extra panenského slnečnicového oleja (nemusíte sa báť, je vhodný aj na tepelnú úpravu pri vyšších teplotách), 50 g rozdrobenej čokolády s obsahom kakaa minimálne 70 %, 3 – 4 PL pravého včelieho medu a ½ ČL cejlónskej škorice

Postup:

Plech vystelieme papierom na pečenie. Naspodok dáme ovsené vločky a na ne zvyšok ingrediencií. Všetko dokonale premiešame tak, aby nám vznikla lepkavá hmota. Pečieme pri teplote 150 stupňov Celzia zhruba 20 – 30 minút. Pozor, müsli treba počas pečenia niekoľkokrát premiešať! Po vychladnutí hmotu rozdrobíme a dáme do sklenenej dózy.

Odporúčame: dmBio 5-zrnné vločky, BIO, 500 g  –  zmes piatich druhov obilných vločiek. Zakúpite v sieti dm drogerie markt.

Dm vločky

Müsli s lieskovcami

Suroviny:

  • 150 g lieskovcov, 200 g ovsených vločiek (alebo podľa preferencií), 50 g tekvicových semiačok, 50 g slnečnicových semiačok, 2 – 3 PL masla ghí, 1,5 ČL cejlónskej škorice, 4 PL domáceho medu

Postup:

Postup je podobný, ako v predchádzajúcom recepte. Všetko spolu zmiešajte a dajte na papier vystlaný papierom na pečenie. Pečte pri teplote 150 stupňov Celzia dozlatista. Po vychladnutí rozdrobte a dajte do sklenenej dózy na uzatváranie.

Domáce müsli tyčinky s amarantom

Suroviny:

  • 200 g ovsených vločiek (ideálne je, ak ich pomeliete), 100 g celozrnnej špaldovej múky, 150 ml jablkového pyré, 4 PL javorového sirupu, 80 g vareného amarantu, 100 g amarantových pukancov (zoženiete v bio obchodoch), veľká hrsť orechov, hrsť sušených sliviek, vanilkový extrakt a štipka soli

Postup:

Najskôr si pripravíme amarant podľa návodu – najskôr ho prepláchneme vodou, dáme do hrnca a zalejeme vodou v pomere 1:2. Varíme dovtedy, kým nezmäkne. Trvá to zhruba 20 minút. Medzitým si nasekáme orechy a slivky. Potom všetky suroviny zmiešame a dáme na plech, ktorý je vystlaný papierom na pečenie. Pečieme 15 minút pri teplote 180 stupňov Celzia. Po upečení nakrájame tyčinky. 

Odporúčame: dmBio pufovaný amarant, BIO, 125 g – jedzte ako pôvodní obyvatelia Južnej Ameriky. Amarant, alebo obilie Inkov pripomínajúce proso, je jednou z najstarších kultúrnych rastlín. Pufovaný amarant chutí lahodne s jogurtom alebo müsli, ako prísada do sladkých lahôdok i na pečenie. Zakúpite v sieti dm drogerie markt

dm amarant

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Čo robiť, keď zhrešíte jedlom?Čo robiť, keď zhrešíte jedlom?

Až príliš často sa stáva, že to ľudia jednoducho vzdajú a potom už len pokračujú v zlých vzorcoch stravovania sa a v prejedaní.

 

Srvátka – cenný zdroj bielkovín pre športovcovSrvátka – cenný zdroj bielkovín pre športovcov

Sušená srvátka je vhodná nielen na doplnenie bielkovín do organizmu, ale predstavuje aj zdroj ďalších prospešných látok. 

 

Ako používať bylinky správnym spôsobom?Ako používať bylinky správnym spôsobom?

Sú bylinky iba módny hit, alebo dokážu jedlu pomôcť vyniknúť?


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako si pripraviť zdravé müsli?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 690
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.