11. AUG 2016

Čo robiť, keď zhrešíte jedlom?

Až príliš často sa stáva, že to ľudia jednoducho vzdajú a potom už len pokračujú v zlých vzorcoch stravovania sa a v prejedaní.

Poznáte to. Je víkend, ste mimo, po celom týždni si môžete konečne dopriať niečo, čo by ste si inak nedali. Potom skôr, ako sa nazdáte, ste v jednom kolotoči „festivalu obžerstva” . Priznajme si to, stáva sa to. Bohužiaľ, s tým prichádza aj pocit viny. Zvyčajne rýchlejšie, než vám stihne vytráviť. Namiesto toho, aby ste zaliezli niekam do kúta a plakali, prečo ste to urobili, máme pre vás niekoľko krokov, ako sa s tým vyrovnať.

1. Naplánujte si zvyšok dňa

No tak čo už, že ste si na raňajky alebo rodinný brunch dali veľa croissantov alebo bieleho chleba so šunkou a syrom. Nevadí. Dobrá správa je, že máte zvyšok dňa na to, aby ste si na obed a večeru dopriali zdravé jedlo. Veľkú porciu zeleniny a omnoho menej sacharidov a nezdravých maškŕt. Možno dokonca zistíte, že ste menej hladní, než keď si dáte svoje obvyklé zdravé raňajky, a tiež nebudete potrebovať toho zjesť až toľko.

2. Posledné jedlo by malo byť najzdravšie

Ak ste za celý deň do seba hodili jednu horalku alebo ste ďobali do keksíkov, tak máte stále šancu zachrániť celý deň. A to skvelou zdravou večerou. Samozrejme, večera by mala byť v porovnaní s obedom menej výdatná, keďže v neskorých hodinách už naše telo nespotrebuje, a ani nepotrebuje, tak veľa energie ako počas dňa. Večerné jedlo prispieva k udržiavaniu hladiny krvného cukru, čiže pomáha kontrolovať pocit hladu a sýtosti. Dobrá kontrola, či ste večerali správne, je ranný hlad. Ak ste po prebudení hladní, znamená to, že ste sa večer najedli akurát.

3. Pite veľa vody

Nemôžete vrátiť späť to, čo sa stalo, ale môžete ešte zvrátiť následky. Po tom, ako ste sa prejedli, zamerajte sa viac na pitný režim. Voda je v tomto prípade také záchranné koleso.

4. Hýbte sa

Cvičenie je asi to posledné, čo máte namysli po prejedení sa. Nebojte sa. Nemusíte cvičiť vo vysokej intenzite, stačí svižná prechádzka alebo jazda na bicykli. Skrátka niečo, čo vás dostane preč z pohovky a niečo, čo vás dostane zároveň preč od jedla. Bude to mať psychologický a zároveň fyzický pozitívny efekt. Tak poďte na to!

5. Sacharidy si doprajte až ráno

Ak ste to deň predtým prehnali, tak skúste eliminovať sacharidy pri raňajkách. Tak doprajete svojmu telu ešte nejaký ten čas na to, aby využilo to, čo ste mu už deň predtým dali. Skúste deň odštartovať s vajíčkami, zeleninou alebo zdravými tukmi, ako je avokádo. Pre vlastné dobro vynechajte rôzne cereálie a biele pečivo.

6. Nevzdávajte sa

Až príliš často sa stáva, že to ľudia jednoducho vzdajú a potom už len pokračujú v zlých vzorcoch stravovania sa a v prejedaní. A presne takto sa dobré návyky premenia na tie zlé, čo vedie k priberaniu na váhe, depresii, pocitu viny a smútku. Len preto, že ste mali jeden zlý deň alebo jednu bujarú noc, neznamená to, že by ste mali nad sebou mávnuť rukami a úplne to vzdať. Každý deň je nová šanca začať znovu. Jeden zlý deň sa nemusí premeniť na týždeň, alebo mesiac. Tak hlavu hore a na tanier zdravé jedlo!

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Srvátka – cenný zdroj bielkovín pre športovcovSrvátka – cenný zdroj bielkovín pre športovcov

Sušená srvátka je vhodná nielen na doplnenie bielkovín do organizmu, ale predstavuje aj zdroj ďalších prospešných látok. 

 

Ako používať bylinky správnym spôsobom?Ako používať bylinky správnym spôsobom?

Sú bylinky iba módny hit, alebo dokážu jedlu pomôcť vyniknúť?

 

Strukovinové nátierky plné bielkovín nielen pre športovcovStrukovinové nátierky plné bielkovín nielen pre športovcov

Pripravte si zo strukovín nátierky, ktoré bude milovať vaše zdravie i štíhla línia!


Autor článku

janka@chytrackova.sk

Janka Chytráčková

Milujem chutné jedlo. Bodka. Je to láska na celý život a nehanbím sa za to :) Som Ambasádorka nadácie Jamie Olivera na Slovensku. Organizujem celosvetovú oslavu zdravého a chutného jedla Food revolution day. A mohli ste ma vidieť aj na Gurmán feste, ktorý som otvárala na Hlavnom pódiu. Som presvedčená, že vďaka zdravému jedlu a pohybu môže byť každá žena krásna a sebavedomá. Kliknite si na moju stránku a zistite ako vám môžem pomôcť s budovaním vašej osobnej značky. Aby ste zažiarili. Lebo si to zaslúžite.

http://www.jankachytrackova.sk

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Čo robiť, keď zhrešíte jedlom?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.