11. NOV 2016

Behom roka zhodila 30 kíl a zabehla polmaratón. Ako to dokázala?

Počas jedného roka zhodila 30 kíl a odbehla svoj prvý polmaratón. Dnes tvrdí, že toto obdobie zmenilo nielen jej telo, ale i životné priority. 

Skôr ako sa Natália rozhodla pre zmenu svojho tela, zaujímala ju hlavne práca. Dokonca priznala, že nebola ani veľmi rodinne založená. „Toto obdobie fyzickej premeny zmenilo moje priority. Fyzická zmena spôsobila mentálnu zmenu,“ hodnotí s odstupom času túto životnú etapu obľúbená kulinárka a foodblogerka.

Kilá prišli spolu s tehotenstvami

Prvé kilá navyše Natálii zostali už po prvom tehotenstve, no nepovažovala za potrebné niečo meniť. Nastúpila do práce a svojej postave nevenovala pozornosť. „Povedala som si, že tak či tak ma čaká ešte jedno tehotenstvo“ hovorí bez okolkov. Avšak mnoho žien zabúda, že kilá po druhom dieťati už nejdú dole tak jednoducho.

Počas druhého tehotenstva Natália pribrala 19 kíl, čiže z váhy 58 kg sa dostala na číslo 77, hoci to bola hmotnosť aj s bruškom. Druhú graviditu prežívala v pokoji a neobmedzovala sa ani v jedle. „Pribrala som viac, ako je počas tehotenstva bežné, ale nemôžem povedať, že by som sa prejedala. „Som typ, na ktorý sa kilá rýchlo nalepia. Aj momentálne, ak nevyvážim príjem a výdaj a nedám si pozor, aké potraviny prijimam, nemám problém pribrať aj 2 kilá týždenne,“ dodáva. Svoju váhu neriešila ani po pôrode, pretože dojčila. Jedla, čo jej chutilo. Po 9-tich mesiacoch od pôrodu však s dojčením prestala a pri pohľade do zrkadla jej nebolo všetko jedno!

Prišlo rozhodnutie schudnúť

Keď prišlo rozhodnutie schudnúť, mala naštudovaných dostatok informácií, aby vedela, ako začať. Rozhodla sa spojiť zmenu jedálnička s tréningom vo fitnescentre a behom. Mala veľké šťastie aj na výber fitnes trénera.  „Môj tréner je nevyčerpateľná studnica vedomostí o zdraví a cvičení. Naše prvé cvičenia boli o nasmerovaní správnej vyváženej stravy, pri cvičení sme sa zamerali na moje problematické partie. Prvé úspechy sa objavili po 2 mesiacoch prirodzeným a súmerným úbytkom váhy,“ spomína Natália.  Tvrdí, že má v sebe prirodzený dar skombinovať a ochutiť jedlá tak, aby vzniklo aj z tej najjednoduchšej suroviny chutné jedlo a to jej pomohlo k zmene jedálnička.

Ako vyzeral Natáliin diétny jedálniček?

Ak aj vy patríte medzi tých, ktorí sa chcú zbaviť prebytočných kíl, určite vás zaujíma, ako sa to podarilo Natálii. „U mňa šlo v prvom rade o vylúčenie niektorých potravín a náhradu za zdravšie varianty. Keďže som vo svojich začiatkoch potrebovala najmä schudnúť, dodržiavala som metódu stravovania sacharidovej vlny. Dodnes sa snažím prijímať sacharidy len v dopoludňajších hodinách. Na mňa to funguje a dokážem sa tak udržať vo forme,“ hovorí Natália. (Viac o sacharidových vlnách sa dozviete TU.)

Najťažšie odolávala koláčikom

Mnohých od chudnutia odrádza to, že už nikdy neochutnajú obľúbené sladkosti. Aj to sa však dá ľahko vyriešiť napríklad tak, že jeden deň v týždni si povolia obľúbený koláčik alebo inú maškrtu. Vhodnou voľbou je aj „cheat day“, počas ktorého môže človek jesť to, čo sa mu zažiada. V tomto prípade je však vhodné načasovať ho raz za dva týždne. Samozrejme, za predpokladu, že dôsledne dodržiava stanovený jedálniček. Ako sa s chudnutím popasovala úspešná foodblogerka? „Mám pocit, že v tom čase som mala v sebe toľko entuziazmu a chuti do chudnutia, že ma to tešilo a nerobilo mi problém dodržiavať režim. No musím priznať, že mojou slabinou sú koláčiky, a tak som si určila jeden deň v týždni, keď som si skrátka dopriala všetko, čo mi chýbalo. Pravda je taká, že ideálnu váhu je ťažšie udržiavať, ako získať. Je potrebné poznať svoje telo, metabolizmus, aby sme vedeli, čo na nás zaberá. Je dôležité nepustiť kilá a mať pri určitom čísle na váhe zapnutú kontrolku v hlave,“ hovorí Natália.

Postupne sa so svojimi receptami na dobroty delila aj s čitateľmi

S chudnutím je neodmysliteľne spojená aj príprava jedál. V tom sa Natália, doslova, vyžívala a postupne vymyslené zdravé a chutné dobroty uverejňovala na sociálnej sieti, na svojom foodblogu „Zdravie na tanieri“. Ohlasy od ľudí ju motivovali k tomu, aby na sebe pracovala ďalej. Za nejaký čas začala organizovať aj kurzy prípravy raw stravy. „Raw strava mi dala veľa. Primäla som sa jesť listovú zeleninu, používať potraviny, ktoré by som neobjavila, ak by som sa raw stravou nezaoberala. Nikdy som však nebola „RAW“. Na to mám príliš rada vývary a teplé jedlá vôbec. Chýbali by mi najmä v zime. Vybrala som si z nej to, čo mi najviac sedelo. Boli to tri veci – pitie zelených smoothie, jedenie listovej zeleniny a klíčkov, a konzumácia zdravšej alternatívy mojich obľúbených koláčikov,“ dodáva.

Dostal ju aj beh

V období životných zmien sa Natália rozhodla začať i s behom. Jej prvá skúsenosť bola taká, akú má mnoho začínajúcich bežcov – po prvom behu nasledovalo vyhlásenie, už nikdy viac. Lenže oplatí sa nevzdať to. „Môj prvý beh vyzeral tak, že som odbehla dva km, zahrešila som ako pohan a povedala si, že to robiť nebudem. Do roka som však zabehla polmaratón za 1 hodinu 50 minút. To bol pre mňa šialený čas, keďže som predtým odbehla ledva dva kilometre. V tom mi veľmi pomohol manžel, ktorý je maratónec. Viedol ma, a tak sme spolu, držiac sa za ruky, dobehli môj prvý polmaratón. Bolo to na moje meniny krásny darček,“  prezrádza Natália.

Úsilie zmeniť svoje telo sa vyplatilo, pretože do roka Natália odbehla svoj prvý polmaratón, schudla 30 kíl a zmenili sa jej životné priority. Zistila, že práca nie je ani zďaleka tým najdôležitejším. Na otázku, čo považuje za najväčší úspech vo svojom živote, odpovedala: „Nad touto odpoveďou neváham ani sekundu. Svojho manžela a deti. A to, že sa pred štyridsiatkou cítim na dvadsať :).“ 

  • Natália je aj spoluautorkou knihy Zdravé rýchlovky, v ktorých nájdete skvelé recepty hotové do 30 minút.

zdravé rýchlovky 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Začiatkom veľkých životných zmien môže byť aj stravaZačiatkom veľkých životných zmien môže byť aj strava

Život je o voľbe – každý si môže vybrať, ako prežiť svoj život. 

 

 

Sacharidy sú minulosť. lepším zdrojom energie sú tukySacharidy sú minulosť. Lepším zdrojom energie sú tuky!

Ak budete v jedálničku sacharidy dlhodobo držať na minime, prídu neodolateľné chute na sladké a únava. Alebo je to úplne naopak?

 

Karnitín vám pomôže pri chudnutí, ale nie vždyKarnitín vám pomôže pri chudnutí, ale nie vždy

Mnohí tí, ktorí chudnú, či športujú, nedajú na karnitín dopustiť – pomáha spaľovať podkožný tuk, podporuje športový výkon, znižuje produkciu kyseliny mliečnej vo svaloch a očisťuje.


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Behom roka zhodila 30 kíl a zabehla polmaratón. Ako to dokázala?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Chudnutie

 

Aký je podľa vás najúčinnejší spôsob chudnutia?

Jednoznačne diéty
Zdravé stravovanie
Pravidelné cvičenie
Kombinácia cvičenia a zdravého stravovania

Celkom hlasovalo: 685
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.